האם צריך אזרחות אירופאית כדי לעבוד בגרמניה

חותמת

תוכן עניינים

לאחרונה צעירים רבים מחפשים אפשרויות תעסוקה בגרמניה ובעיקר בברלין ולבסוף אף משתקעים במדינה הזרה.

האם צריך אזרחות אירופאית כדי לעבוד בגרמניה – על כך במאמר הבא.

 

מדוע גרמניה?

בעוד שישנם רבים שהשם גרמניה מעלה בהם קונוטציות שליליות בשל מלחמת העולם ה-2, הצעירים ממהרים לתפוס את מקומם במדינה כדי לזכות בזכויות סוציאליות ומעמד כלכלי גבוה. כיום מאוד נפוץ להגיש בקשה לדרכון זר של האיחוד האירופאי על מנת ללמוד בחינם במוסדות להשכלה גבוהה בגרמניה או לעבוד מבלי צורך בהפקת ויזת עבודה. ביחד עם זאת, לא לכולם יש דרכון פורטוגלי או גרמני ובכל זאת חושקים בעבודה בגרמניה. בברלין עצמה יוקר המחיה נמוך ב-30% מאשר בישראל ולכן מדובר על עיר אטרקטיבית במיוחד. באופן כללי גרמניה חזקה מבחינה כלכלית ומעניקה לא מעט הזדמנויות לישראלים בתחומים שונים.

 

במה אפשר לעבוד בגרמניה?

עבודה בגרמניה בענף המכירות היא מאוד פופולרית בין אם מדובר בעגלות ובין אם מדובר על יזמים ואנשי עסקים. היתרון הוא שתוך 4.5 שעות ניתן להגיע בטיסה מגרמניה לארץ ולכן מדובר ביעד אטרקטיבי כי ניתן לערוך ביקורים בארץ לעיתים קרובות. העבודה בעגלות היא עבודה משתלמת ששכר בצידה. לא רק שמקבלים משכורת אלא אף עמלות גבוהות על המכירות. רוב הצעירים מוכרים בעגלות את המוצרים הטבעיים של ים המלח הנחשבים למוצרים יוקרתיים ואיכותיים במדינות העולם. לצד זה ניתן לטייל בסופי השבוע ברחבי גרמניה ובמדינות השכנות מכיוון שהגבולות ביניהן פתוחים ובערבים ברלין, מינכן, פרנקפורט וערים נוספות מציעות בילויים אטרקטיביים. בנוסף, ניתן לשלב עבודה עם לימודים ועל הדרך ללמוד מקצוע.

 

האם צריך אזרחות אירופאית כדי לעבוד בגרמניה?

על מנת לעבוד בגרמניה ובמדינות אחרות באיחוד האירופאי צריך להחזיק בדרכון אירופאי וכך אין צורך לחשוש מרשויות ההגירה. לצעירים בגילים 18-30 ללא דרכון אירופאי ישנה אפשרות להוציא ויזת עבודה שהיא גם ויזת תייר בגרמניה באמצעות תכניתWorking Holiday Visa Program. מדובר על אשרת חופשה עבודה שמעניקה לצעירים הזדמנות לממן את חופשתם במדינה לאורך שנה. ביחד עם זאת כל 3 חודשים יש להחליף את המעסיק בין אם מדובר על משרה מלאה ובין אם על משרה חלקית. את הבקשה לוויזה ניתן להגיש בשגרירות גרמניה בארץ או בגרמניה עצמה ברשות לאזרחים זרים. ניתן להתחיל לעבוד רק לאחר הנפקת הוויזה ואז גם לקבל הכשרה מקצועית או השתלמות עד לחצי שנה. חשוב לציין שהתכנית מאפשר אך ורק עבודה בגרמניה ולא במדינות אחרות באיחוד האירופאי, אך ניתן לטייל בהן ללא צורך באשרה למשך 90 יום עד לחצי שנה. כאשר נכנסים לגבולות גרמניה יש להציג את כל האישורים כולל אישורים המעידים על הוצאות המחייה וביטוח בריאות. במידה ומוצאים עבודה במהלך הטיול במדינה, ניתן לבקש את האשרה ברשות לטיפול באזרחים זרים ולשנות את סוג הוויזה שברשותכם.

מפה ומסמך

 

חותמת

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו