מה היתרונות הבריאותיים של הבוץ בים המלח

אנשים צפים

תוכן עניינים

אם שאלתם את עצמכם פעם מדוע להתלכלך בבוץ של ים המלח והאם זה באמת עשוי לתרום לכם, דעו כי יש לבוץ בים המלח יתרונות רבים שעשויים לעזור לבריאות שלכם.

על כך ועוד אתם מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מאפייניו של ים המלח

אגם שמיקומו באזור של הבקע הסורי-אפריקני הוא ים המלח שכולנו מכירים בשם זה. הגבול בין מדינת ישראל למדינה ירדן עובר במרכזו של הים. עובדה נוספת היא שים המלח הוא המקום היבשתי הנמוך ביום בעולם כולו ולכן נסתמות האוזניים כאשר נוסעים לשם.

 

מלח בשפע

אחד המאפיינים הבולטים ביותר הוא המליחות של הים ומכאן שמו. ריכוז המלחים הוא 34.2% אשר גבוהים פי 10 מהריכוז של המלחים הנמצאים בים התיכון לדוגמא. כשנכנסים למים ישר ניתן להרגיש באפקט של המלח כאשר העיניים קצת שורפות, הגוף צף מעל פני המים, ומרגישים שהמים הם מלוחים. למליחות זו יש יתרונות כאשר יש סברה שטוענת כי המלח מרפא ומחטא פצעים שנמצאים על העור.

 

היתרונות של הבוץ

חוץ מאשר היתרונות הבריאותיים שיש למלח בים, קיימים יתרונות רבים גם לבוץ בים המלח. הבוץ של הים הוא אינו בוץ רגיל שאנחנו נתקלים בו ביום יום אלא יש לו סגולות בריאותיות מיוחדות, בעקבות חומרים שונים שהוא מכיל.

 

עוזר לפרקים

החומרים הנמצאים בבוץ תורמים לדלקות בפרקים. נראה כי אנשים שיש להם דלקות בפרקים אשר נמרחו בבוץ של ים המלח אחת ליום לאורך שבועיים, חוו הקלה גדולה בתסמינים של הדלקת שהשפיעה במשך שלושה חודשים.

 

טיפול באקנה

לבוץ יש יכולת אנטי- מיקרוביאלית שמשפיעה על חיידקים שונים של העור. כאשר הבוץ מטפל בהם הוא עשוי למנוע הופעה של אקנה על העור ולטפל בו. באופן כללי הבוץ מזין את העור עבור כל אחד ואחת. מריחה של הבוץ עוזרת לחדש את התאים של העור ומינרלים הרבים הנמצאים בבוץ תורמים לעור להיות גמיש ומבריק. כך שגם מי שאין לו בעיה בעור עשוי להנות מהתוצאות.

 

מסייע לכאבי גב

לאחר מחקר שנערך בישראל בשנת 2014, נראה כי מריחת בוץ של ים המלח לאורך שלושה שבועות, במשך חמישה ימים בשבוע, תורמת לשיפור אצל אנשים הסובלים מכאבי גב.

 

מוציא זיהום מכניס מינרלים

מריחה של הבוץ על העור מסייעת בניקוי של העור מרעלים מצטברים בגוף ומוציאה אותם החוצה. בדרך זו הרעלים מתפזרים החוצה ובמקומם העור מוזן במינרלים בריאים של הטבע.

 

בסיכומו של דבר

למרוח את הבוץ של ים המלח זה לא סתם אטרקציה של בילוי על החוף, אלא יש לכך תרומה אמיתית ובריאותית עבורנו. הבוץ מזין את העור, מנקה אותו מרעלים ויוצר עור יותר בריא ומבריק. הוא נלחם בחיידקים שעלולים להזיק ובכך מפחית סיכוי לאקנה. בנוסף עוזר ומפחית בעיות ודלקות בפרקים וכן, מקל על כאבי גב.

יום כיף

 

אנשים צפים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו