מה ההבדלים המהותיים בין מערכת המיסים בישראל ולבין ארה"ב?

דולרים

תוכן עניינים

באופן טבעי, קיימים מספר הבדלים מהותיים בין מערכת המס בישראל לבין מערכת המס בארצות הברית הנוגעים הן לשיעורי המס, דרגות המס, פטורים, דיווחים, זיכויים וכיוצא בזה.

כל אדם בעל הכנסה בארצות הברית או אזרח ומחזיק גרין קארד חייב להיות מודע להבדלים משמעותיים אלו, שכן עם תכנון מס נכון תוכלו לשלם פחות.

במאמר זה נסקור את ההבדלים העיקריים בין מערכות המס בשתי המדינות.

 

מס חברות

המשותף בין ישראל לארצות הברית מבחינת מס חברות הוא שהמיסוי מתייחס לשני הביטים: מיסוי ההכנסה של החברה לפי שיעור מס חברות, ומיסוי דיבידנדים שמקבלים בעלי המניות. עם זאת, שיעורי המס עצמם שונים: בישראל מס החברות כיום הוא בשיעור של 23% והמס על דיבידנד הוא 25% ובארצות הברית מס החברות הוא בשיעור של 21% בלבד. בנוסף לכך, מיסוי הדיבידנד ייקבע לפי שיעור המס השולי החל על מקבל הדיבידנד.

 

מה הכנסה

בהיבט של מס הכנסה, קיימים מספר הבדלים חשובים בין שתי המדינות:

  1. חובת דיווח מס הכנסה: בניגוד לישראל, בה חובת דיווח הכנסה לרשויות המס חלה על עצמאים ונישומים ספציפיים בלבד, בארצות הברית חובה זו חלה על כל אזרח ארצות הברית, מחזיק גרין קארד ובעל הכנסה ישירה או עקיפה בתחומה, גם אם לא שהה מימיו בתחומי ארצות הברית.
  2. סטטוסים אישיים: בדומה לישראל, גם בארצות הברית מונהגת שיטת מיסוי פרוגרסיבית יחסית עם מדרגות מס לפיה שככל שהשכר גבוה יותר כך על הנישום לשלם מס בשיעור גבוה יותר. עם זאת, הנישומים מסווגים לסטטוסים שונים המשלמים שיעור מס שונה בהתאם להכנסתם:
  3. יחיד (כולל רווק, גרוש / אלמן ללא ילדים)
  4. זוג נשוי המגיש יחד
  5. אדם נשוי המגיש בנפרד
  6. ראש משק בית
  7. אלמן מוכר

 

אמנת מס ישראל ארה"ב למניעת כפל מס

כאמור, אזרח ארצות הברית חייב לדווח על הכנסתו לרשויות המס בארצות הברית ולעיתים לשלם מס גם אם אינו מתגורר בה. כדי למנוע מצב של כפל מס, חתמו ארה"ב וישראל על אמנה שנועדה למנוע כפל מס. לפי האמנה, מיסוי על הכנסות מתמלוגים, דיבידנדים, מכירה של נכס אישי, הכנסה משירותים והכנסה ממקרקעין יקבע לפי חוקי המס במיקום בו בוצעה העסקה, או במקום בו נמצאות הזכויות. בנוסף, מיסוי על רווחי עסקים ישולמו לפי חוקי המס במדינה בה איש העסקים רשום כתושב.

 

מדוע לבעלי הכנסה בארצות הברית חשוב לתכנן מס?

ראשית כל נתחיל בכך שאי דיווח מס לרשויות המס בארצות הברית עלול לגרור סנקציות משמעותיות שיעלו לכם לא מעט כסף. תכנון מס יכול לסייע לכם לשלם פחות, ובמקרים מסוימים אף לקבל החזרי מס אפילו במקרים בהם לא שילמתם מס כלל.

לקריאה נוספת, מוזמנים להיכנס ללינק: https://masamerica.co.il

 

חישבו נתונים

דולרים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו