לנסוע רחוק להרגיש קרוב

מקסיקו ראשית

תוכן עניינים

כבר כמעט שנה שרוב העולם סגור והמחשבה על חופשה נראית כמו הדבר הרחוק ביותר שיש. אמנם שדה התעופה סגור כרגע למעט חריגים, אך בתקווה שיפתח שוב ישנה מדינה שלמרות מגיפת הקורונה נותרה פתוחה ועל כן מושכת אליה תיירים רבים, אפילו יותר מבדרך כלל – מקסיקו.

חופשה במקסיקו הפכה להיות פופולרית מאוד הרבה לפני הקורונה, על אף שמקסיקו רחוקה שעות טיסה רבות מישראל, היא מדינה גדולה מאוד עם המון מה להציע- בין אם זה נופים עוצרי נשימה של ג'וגלים, מדבר וחופי ים, תרבות מקסיקנית שמחה ומעניינת, הריסות עתיקות בנות מאות שנים של תרבות המאיה והאצטק, אוכל פיקנטי וטעים והכל בזול.

 

למי מתאימה החופשה?

חופשה במקסיקו מתאימה לתרמילאים המחפשים טרקים מעניינים, ספורט אקסטרים והכרת תרבויות חדשות וגם למי שרוצה להתפנק במלון חמישה כוכבים לצד מים בצבע טורקיז וחול לבן.
במקסיקו 32 פדרציות שונות אשר כל אחת מהן שונה מאוד מהשניה בתרבות, במנהגים ובחוקים. השפה הספרדית אמנם זהה בכל מקום, אך הסלנג המקסיקני משתנה בין פדרציה לפדרציה.
מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, אשר נמצאת במרכזה, היא העיר החמישית בגודלה בעולם מבחינת תושבים עם 21.6 מיליון תושבים! גובהה של העיר הוא 2250 מטר (כלומר היא נמוכה רק בכ-600 מטר מפסגת החרמון) והיא שוכנת בסמוך להר געש פופוקטפטל אשר עדיין פעיל.

כעיר כה גדולה יש למקסיקו סיטי המון מה להציע, בין אם זה שווקים המלאים בכל טוב, מסעדות רבות, מוזיאונים מרתקים, פארקים ירוקים, קתדרלות מרשימות ועוד. במקסיקו סיטי נמצא נמל התעופה הרשמי והגדול ביותר של מקסיקו, אך כיוון שמקסיקו כה גדולה ניתן למצוא טיסות מאירופה המגיעות גם היישר לקנקון- עיר נוספת במקסיקו שהפכה להיות מקום מרכזי ממנו רבים מתחילים חופשה במקסיקו.

 

איפה כדאי לבקר?

קנקון היא בירתה של פנינסולת יוקטן בפדרציית קינטנה רו, והיא נמצאת שחופה המזרחי- הקאריבי של מקסיקו. שרשרת החוף המזרחית של מקסיקו (במיוחד בקנקון ודרומה לה) ידועה בחופים עם חול לבן ומים שקטים בצבע טורקיז. בשרשרת החוף הדרומית ליוקטן ניתן למצוא עיירות חוף רבות אשר הפכו לתיירותיות ויוקרתיות מאוד עם מלונות מפנקים ושלל אטרקציות כמו צלילה ושנירקול בריף הקסום, ביקור בהריסות של שבטי המאיה והאצטק, שופינג של מותגים ושווקים זולים עם אומנות מקומית כאחד וגם הרבה מסיבות. לא מעט מפורסמים אמריקאים הולכים לחופים אלו כחופשה. שרשרת החופים היא כה גדולה כך שאם תרצו להנות מחוף קסום לבדכם, כל שעליכם לעשות הוא למצוא את העיירות הקטנות יותר והפחות מפורסמות וכך לא תצטרכו להיתקל במיליוני התיירים הפוקדים את החופים הללו מדי שנה.

חופה המערבי של מקסיקו פונה לאוקיינוס אחר – האוקיינוס הפסיפי, ובניגוד למים השקטים של האוקיינוס האטלנטי, האוקיינוס הפסיפי ידוע בגלים שלו ומי שמגיע לצד הזה של מקסיקו יוכל להנות מהגלים הטובים ביותר בעולם לגלישה. בצד הפסיפי תוכלו למצוא ערים גדולות כמו גוודלחארה, פוארטו ויירטה ואקפולקו לצד עיירות קטנות ומזמינות בהן אווירה נינוחה ורגועה.

בין החופים – ממקסיקו סיטי ודרומה לה עד הגבול עם גואטמלה, תהנו מג'ונגלים ויערות מלאי הריסות מתקופת המאיה וקופים צועקים. התרבות המקומית במרכז הדרומי מזוהה מאוד גם עם תרבות המאיה העתיקה וגם עם הנצרות ועל כן היא מאוד מרתקת ומעניינת.

צפון מקסיקו הוא מדברי וקסום, אך נוטה להיות פחות מתוייר בשל הסיכונים שבו, למעט איזור באחה קליפורניה המתחיל בטיחואנה וממשיך כחצי אי דק וארוך הידוע בשילוב בין בתי נופש יוקרתיים של אמריקאים וקנדים לבין עיירות מקסיקניות קטנות ומתוקות. האיזור ידוע מאוד למי שרוצה לראות לוויתנים שכן צורתו יוצרת מקום בטוח בו לוויתנים רבים ממליטים ומגדלים את גוריהם בשנים הראשונות.

 

מה עוד כדאי לדעת?

מקסיקו היא מדינה מאוד גדולה וההתניידות בה יכולה להיעשות בעזרת טיסות פנימיות או אוטובוסים מקומיים ברמה גבוהה, אם כי קחו בחשבון שנסיעות מסוימות יכולות לקחת הרבה יותר מ-10 שעות.
כעת אין חוקי עטיית מסיכה או ריחוק חברתי במקסיקו וכל העסקים פועלים כרגיל, על אף שהמחירים עלו בהתאם לתיירות המוגברת המגיעה למקסיקו בימים אלו, היא עדיין זולה למדי ומלאה בפנינות קסומות ששווה לבוא לראות.

מקסיקו

מקסיקו ראשית

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו