תהליך הגשת תביעה מול גורם רפואי אחרי טיול

הגשת תביעה מול גורם רפואי אחרי טיול

תוכן עניינים

הכנת תביעה בגין רשלנות רפואית היא כנראה החלק המורכב ביותר בתהליך, שכן היא מצריכה דייקנות ויסודיות ברמה גבוהה מאוד.

זהו הליך שיש לבצע בשלבים ואשר נמשך בדרך כלל מספר שנים ולכן יש להתחיל לטפל בו בהקדם האפשרי. אז איך עושים את זה?

 

הכנת התביעה – החלק הכי מורכב בתהליך

המורכבות המובנית בתביעות רשלנות רפואית יצרה מצב שבו רק עורך דין רשלנות רפואית יכול לטפל בתביעות מסוג זה במידה ניכרת של הצלחה.

אך גם הכנה לתביעה בתחום רשלנות רפואית מצריכה דייקנות רבה, ניסיון, מיומנות ומקצועיות, אשר תאפשר לתובע להגיע מוכן ככל האפשר להגשת התביעה.

 

משום כך, גם השלב הראשון בהכנת תביעה בגין רשלנות רפואית הוא פנייה לעורך דין מתאים, אשר יש לו די ניסיון מקצועי, ידע נרחב ומיומנות גבוהה בתחום, כדי לייצג את התובע ולספק לו סיכויים ראויים להצלחה בתביעה.

 

שלבים בהכנת תביעה בגין רשלנות רפואית

להכנת תביעה בגין רשלנות רפואית יש כמה שלבים עיקריים, אשר עשויים להימשך זמן רב. יחד עם זאת, תביעות בגין רשלנות רפואית עשויות להתיישן לאחר מספר שנים ולכן חשוב לטפל בהן ללא דיחוי:

  1. פניה לעורך דין מתאים
  2. איסוף ראיות – מסמכים רפואיים, סיכום טיפולים, סיכומי אשפוזים, הפניות, המלצות רפואיות, קבלות על טיפולים פרטיים ואף תיעוד לגבי מצב המטופל לפני הטיפול הרשלני.
  3. איסוף ראיות מוקלטות ומצולמות – צילום הנזק, אם מדובר על נזק נראה לעין, הקלטת שיחות עם הצוות הרפואי ועם קופת החולים, סרטוני וידאו ועוד.
  4. קבלת חוות דעת רפואית קבילה בבית משפט מאת מומחה רפואי בתחום הרלוונטי, המבוססת על הראיות שאספתם ותפקידה לחזק את טענות התביעה כי אכן התרחשה רשלנות.

 

עלויות הכנה לתביעה בגין רשלנות רפואית

מן הראוי לציין כי עורכי דין רשלנות רפואית אינם נוהגים לגבות מהלקוחות שלהם שכר טרחה, עד אשר הלקוחות מקבלים פיצויים, במסגרת הליך משפטי, או במסגרת הסכם פשרה.

אז שכר הטרחה נגזר מסכום הפיצויים אותן מקבל הלקוח.

יחד עם זאת, תביעה בגין רשלנות רפואית נושאת עימה עלויות גבוהות למדי, גם לפני התשלום לעורך הדין.

עלויות אלה כוללות בעיקר את התשלום למומחה רפואי, לצורך כתיבת חוו"ד, אשר עלולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים, אך לצד שכר הטרחה למומחה הרפואי, התובע צריך לשלם גם עבור אגרה, דואר, שחזור מסמכים ועוד.

 

יחד עם זאת, אם עורך הדין העריך מלכתחילה כי יש לכם סיכויים טובים לקבל פיצויים ראויים, ייתכן כי בסוף ההליך תקבלו סכום גבוה, אשר יפצה אתכם ולו במעט על הסבל שעברתם ולכן חשוב לשקול היטב את כדאיות התהליך.

 

לסיכום

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מצריכה הכנות רבות ולכן גם מומלץ לבצע את כל השלבים הללו בליווי עורך דין אשר יש לו ניסיון וידע מספיק רחב בתחום.

הגשת תביעה מול גורם רפואי אחרי טיול

הגשת תביעה מול גורם רפואי אחרי טיול

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו