ראס א שטן

חדר במלון

תוכן עניינים

ראס א שטן היא רצועת חוף קסומה כ-40 דקות מגבול טאבה. רצועת החוף היא למעשה מפרץ התחום בקצהו הדרומי בצוק. ראס א שטן נמצאת כ-20 דקות נסיעה מהעיירה נואיבה, שעל מנת לבצע סידורים כמו הוצאת כסף צריך לסוע אליה. בראס עצמו אין כספומטים ולא מקבלים כרטיסי אשראי ברוב החושות לכן מומלץ להצטייד מראש עם כמות הכסף שתצטרכו על מנת לשהות שם, בכדי לחסוך מכם נסיעה לנואיבה. אם בכל זאת תצטרכו לנסוע, יש מונית בסיני כמה שרק תרצו וכל נהג מונית יקח אתכם בשמחה ובמחיר סביר.

 

מהקצה הצפוני לקצה הדרומי של הראס תוכלו ללכת ברגל בפחות מחצי שעה לאורך החוף ולעבור בין הקמפים השונים המציעים חושות מפוארות יותר ופחות. רוב החושות הינן בסיסיות ביותר, אך תוכלו למצוא גם חושות עם מזגנים. התושבים באזור ראס א שטן הם בדואים, אך תוכלו למצוא שם גם חושות השייכות לזוגות מעורבים של בדואים וישראלים או לסודנים.

 

הקסם של הראס הוא ברוגע האלמותי שלו. תוכלו להעביר יום שלם ברביצה באחת המיטות הנוחות שעל החוף, ולקפוץ לשנרקל בריף היפה הקרוב ממש לחוף. כיוון שרוב הקאמפים בסיני, בעיקר באזור ראס א-שטן, מאוד בסיסיים, גם הווייפיי הוא מאוד בסיסי ולכן תוכלו לקבל ניתוק אמיתי מהמציאות, לנקות את ראשכם מכל הבלאגן שהשארתם מעבר לגבול ולהנות מצלילי המוזיקה החיה שמתנגנת כמעט כל ערב בקמפים השונים. (אבל אם אתם באמת מתעקשים, אם תעמדו על צוק הראס עצמו תוכלו לקבל בנייד קליטה מישראל).
הראס הוא מקום מושלם לשנירקולים וסאפ, אך אין בו ממש מועדוני צלילה. בקמפ "מון איילנד" ישנה מעין חנות צלילה אם אפשר לקרוא לזה כך, והיא אינה פעילה כל הזמן.

 

מבחינת אוכל תוכלו למצוא בכל קמפ בראס מסעדה אשר תציע לכם את אוכל בסיסי מוכר של סיני (סלטים, מקלובה, טחינה, פיצה, דגים, שניצלים ועוד), אך אם תרצו להתפנק באמת מומלץ ללכת למסעדה של קמפ "ליטל הד" בה השף מכין את האוכל עם המון אהבה, או ב"מון איילנד" שם תוכלו להנות מופל בלגי מלא בשוקולד וכדורי גלידה.

 

בכל קמפ בו תישארו יציעו לכם טיולי יום עם ג'יפים להרים לחוות את השקיעה, לוואדי וואש וואשי שהוא נווה מדבר, קניון הצבעים שהוא טרק של 5- 6 שעות הליכה או טיול גמלים לאורך הראס. ישנן שתי חנויות נוחיות גדולות בצד השני של הכביש (מקסימום 15 דקות הליכה מכל קמפ בראס) אשר מהן תוכלו להשיג שנורקלים, סנפירים, נשנושים, ספריי נגד יתושים ועוד. גם שם אין כספומט ולא מקבלים אשראי.

 

רוב הבדואים הגרים שם מדברים עברית טובה, ותוכלו לשוחח איתם על חייהם וללמוד על מנהגיהם, הם מאוד מסבירי פנים ואוהבים לארח, ולעולם לא יסרבו להזדמנות לשבת אתכם לתה או קפה ולדבר.

הראס נמצא כל כך קרוב לגבול, ועם זאת הוא עולם אחר לחלוטין מישראל, רוגע שאין כמותו, ולכן הפך להיות אחד האתרים הפופולריים ביותר עבור המבקרים בסיני. רוב התיירות בו היא ישראלית, אך מדי פעם תוכלו לפגוש שם גם תיירים ממקומות אחרים ששמעו על הקסם של המקום והחליטו לבקר בו.

חדר במלון

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו