קום והתהלך בארץ: כל הטיולים הכי שווים רק עם חבל ארץ

טיולים

תוכן עניינים

ישראל היא מדינה הידועה במורשת ההיסטורית והתרבותית העשירה שלה, אך היא מציעה גם נופי טבע עוצרי נשימה המושלמים לחקר רגלי. מגבעות מתגלגלות ועמקים ירוקים ועד שבילי חוף שלווים, ישראל מציגה שפע של הזדמנויות לטיולי הליכה בלתי נשכחים. 

 

במאמר זה נדריך אתכם בכמה מטיולי ההליכה הכי שווים בישראל, כולל החוויה הייחודית של טיול בנחל. שרוך את נעלי ההליכה והתכונן לגלות את היופי של נופיה המגוונים של ישראל!

 

שביל ישראל

למטיילים מושבעים המחפשים הרפתקה אפית, שביל ישראל הלאומי (INT) הוא חובה לעשות. שביל זה משתרע על פני 1,000 קילומטרים מקיבוץ דן בצפון ועד אילת בדרום, חוצה שטחים מגוונים, מהגבעות הירוקות של הגליל ועד למצוקי המדבר הנגב. לאורך הדרך, המטיילים מתוגמלים בנופים עוצרי נשימה, חורבות עתיקות ומפגשים עם מקומיים ידידותיים. היו מוכנים לחוויה תובענית פיזית אך מתגמלת מאוד.

שביל ישראל

מצדה וים המלח

טיול לישראל אינו שלם ללא ביקור במבצר המלכותי של מצדה, השוכן על ראש צוק תלול המשקיף על ים המלח. התחילו את ההליכה בבסיס ההר ועלו בשביל הנחש, שביל מפותל שמציע נופים מדהימים של הנוף המדברי שמסביב. ברגע שבפסגה, חקור את ההריסות העתיקות והתפעל מההישגים ההנדסיים המדהימים של העבר.

לאחר מכן, בדרככם אל ים המלח פרגנו לעצמכם עם טיול בנחל רחף עם חבל ארץ שלאחריו תפנקו את עצמכם בטבילה בים המלח המפורסם, הידוע בסגולותיו הטיפוליות.

 

שמורת טבע עין גדי

שמורת עין גדי, השוכנת לאורך חופי ים המלח, היא גן עדן לחובבי הטבע. השמורה מתהדרת ברשת של שבילי הליכה המתפתלים בין נווה מדבר שופעים, מפלים נוצצים וצוקים דרמטיים. עולים על שביל נחל דוד, שלוקח אתכם על פני מפל דוד ודרך נחל דוד הקסום. טיול הנהר הזה מאפשר לכם לטבול ביופי השלו של השמורה תוך כדי הנאה מהקרירות המרעננת של המים הזורמים.

 

רמת הגולן

רמת הגולן, בצפון הארץ, מציעה נוף שובה לב של גבעות מתגלגלות, רמות וולקניות ונחלים נוצצים. עולים על שביל הגולן, שביל למרחקים ארוכים באורך 125 קילומטרים המציג את היופי הטבעי של האזור. בדרך, המטיילים יכולים לחקור אתרים ארכיאולוגיים עתיקים, להיתקל בחיות בר מגוונות ולצפות בנופים פנורמיים של הכנרת. רמת הגולן היא יעד אידיאלי למטיילים המחפשים שילוב של טיולים נוף וחקר תרבות.

רמת הגולן

הרי הכרמל

הרי הכרמל שוכנים לאורך חוף הים התיכון ומהווים סביבה ציורית לטיולי הליכה. חקור את שמורת הטבע הכרמל, שבה מתפתלים שבילים בין יערות עבותים, מערות נסתרות ונקודות תצפית מדהימות. גולת הכותרת של טיול נחל זה הוא נחל עין הוד, המציע מפלט מרענן מחום הקיץ. צאו לטיול נינוח לאורך גדותיו, התפעלו מהחי והצומח שמסביב, וטבלו את רגליכם במים הצלולים.

 

הקניון האדום

צאו אל מדבר הנגב כדי לגלות את הקניון האדום המעורר כבוד. פלא גיאולוגי זה כולל צוקי אבן חול נישאים שעוצבו על ידי אלמנטים במשך אלפי שנים. עקבו אחר השביל המסומן דרך הקניון, מתפתלים במעברים צרים ומתפעלים מהגוונים האדומים התוססים של תצורות הסלע. הליכה קצרה אך שובת לב זו היא עדות ליצירתיות של הטבע ומציגה את המגוון המדהים של נופי ישראל.

 

סיכום

ישראל מציעה אוצר של טיולי הליכה הנותנים מענה לכל סוג של מטיילים, ממי שמחפש טרקים מאתגרים למרחקים ארוכים ועד למי שמחפש טיולים נינוחים יותר במסגרות ציוריות. בין אם תבחרו לטייל בשביל הלאומי, לחקור את ההריסות העתיקות של מצדה וים המלח, או לצאת לטיול בנחל דרך עין גדי או הרי הכרמל, כל מסע מבטיח חוויות ייחודיות ונוף עוצר נשימה.

אז, ארזו את ציוד ההליכה, שרכו את הנעליים ויצאו להרפתקה בלתי נשכחת בנופי ישראל המגוונים.

טיולים

טיולים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו