עשה ואל תעשה בתרבות היפנית

חוף ים

תוכן עניינים

ארץ השמש העולה היא אחד מהיעדים המיוחדים ביותר של המזרח הרחוק.

על אף המערביות היחסית של יפן, התרבות היפנית מאופיינת בנוקשות ייחודית וכללי התנהגות ברורים שכל יציאה מהן עלולה לגרום ללא מעט אי נעימות

והרמת גבות.

אנו בהמצלמה מוסיפה חמש קילו", סיכמנו עבורכם כמה כללים חשובים במיוחד של עשה ואל תעשה בתרבות היפנית, אותם מומלץ מאוד לשנן לפני החופשה שלכם ליפן!

 

דבר ראשון – נימוסים!

מדריכים רבים על יפן למטייל מספקים לא מעט טיפים והמלצות על שלל האטרקציות והמסעדות שיש ליפן להציע, אך מעטים באמת מסבירים מה הם כללי ההתנהגות הבסיסיים ביותר הנדרשים מהמבקרים ביפן. חשוב להבהיר שהעם היפני הוא מהעמים המנומסים ביותר בעולם, ברמה כזו שהשפה היפנית עצמה מבוססת על נימוסים. למשל, אותו משפט ביפנית ישמע שונה לחלוטין אם אתם אומרים אותו לחבר טוב או לבוס שלכם לעבודה, גם אם מדובר במשפט יום יומי לחלוטין.

אנו הישראלים, פחות ניחנו בנימוסים מדוקדקים כמו היפנים (לטוב ולרע), ולכן יש לשים לב שאיננו שופכים את הרעשנות המזרח תיכונית שלנו לעיני כולם ושומרים על כללי ההתנהגות הבסיסיים של התרבות היפנית.

 

עשה: להוריד נעליים

לפי המנהג היפני, בכל פעם כשאתם נכנסים לבית של מישהו, עליכם להוריד נעליים בכניסה. בנוסף, ישנם גם מקומות ציבוריים רבים בהם תידרשו להוריד נעליים לפני שתיכנסו, כמו מקדשים שונים ואפילו כמה מסעדות ופאבים. התרבות היפנית רואה את הבית כמשהו טהור, ואת הנעליים כמשהו שמסמל את ה-"בחוץ", או ההפך מהבית. לכן, שימו לב להוריד נעליים כשאתם מבקרים בבתים של יפנים, ובכל מקום בו יש שלט המורה על כך.

 

אל תעשה: לנעוץ מבטים

בתרבות היפנית, נעיצת מבטים באנשים זרים, הצבעה על אנשים ויצירת קשר עין מוגזמת באופן כללי נתפסת כפעולה בלתי מנומסת בעליל. אם אתם פוגשים אדם זר, במיוחד אם מדובר באדם ממעלה גבוהה, השתדלו לא להסתכל ישירות בעיניים, שכן זה עלול לגרום להם להרגיש אי נוחות.

 

עשה: שמרו על הכללים הציבוריים

בניגוד לישראל, בה חוקים רבים נתפסים כהמלצה בלבד, ביפן חוק הוא חוק. בכדי למנוע אי נעימויות, שמרו על החוקים הציבוריים בקפדנות.

 

אל תעשה: לגעת באנשים

חיבוקים, טפיחות על הכתף ואפילו נגיעות בטעות עשויות להיתפס ביפן כדבר חריג, אלא אם כן מדובר באדם אותו אתם מכירים היטב או שהזמינו אותכם לעשות כן. גם אם אתם רואים אדם שנפל לו משהו מהכיס, אל תגעו לו בכתף בשביל למשוך את תשומת ליבו.

 

עשה: לדבר בשקט במקומות ציבוריים

במקומות ציבוריים כמו אוטובוסים ורכבות, השתדלו לשמור על השקט כמה שרק ניתן, ולא לדבר בקול רם.

 

אל תעשה: לשחק עם הצ'ופסטיקס

לשחק עם הצ'ופסטיקס ביפן, ללקק אותם, להעביר איתם אוכל מאדם אחד לשני וכל דבר שאינו מסתכם בהעברת אוכל מהצלחת אל הפה שלכם, נתפס ביפן כמו אם הייתם מתחילים לחטט באף עם המזלג שלכם בארץ.

 

אל תעשה: לתת טיפ במסעדות

בניגוד לנהוג במרבית העולם המערבי, מתן טיפים במסעדות ביפן עשוי להתפרש כעלבון עבור המלצרים, עד לרמה שהם עשויים לצאת אחריכם לרחוב ולתת לכם את הכסף בחזרה.

 

אישה ממוצא יפני

חוף ים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו