3 מקומות עם אווירה טובה לטיול קיץ בראשון לציון

מגדל

תוכן עניינים

אין דבר יותר מהנה בקיץ מאשר טיול. טיול בארץ לא מחייב אתכם לקחת את כל המשפחה ליום שלם, לנהוג במשך שעות ארוכות, רק כדי להגיע למסלול מלא לחלוטין בצפון או בדרום, ניתן למצוא מסלולי טיול נהדרים גם במרכז. במאמר זה, נפרט על 3 מקומות נהדרים לטיול קיץ בראשון לציון, שיגרמו לכם לרצות לחזור עוד ועוד לעיר המיוחדת הזאת, אשר העבר והעתיד בה שזורים להם יחדיו.

 

פארק האגמים

פארק האגמים הוא אתר ידוע לחובבי טיולים באזור המרכז. מדובר באחת הריאות הירוקות האיכותיות ביותר בתוך המטרופולין העירוני של מרכז הארץ. האתר מכיל בתוכו מספר אגמים, אשר נבנו למטרה אחת ויחידה, אגירת הנגר העירוני. התפלת מים לשתייה היא מושג הידוע כמעט לכל ישראלי, אך למעשה ניתן לקיים חלק גדול מתצרוכת המים של ישראל, אם רק נשכיל לעשות שימוש בגשם היורד באזור החוף. האגמים של פארק זה, נוצרו בדיוק למטרה זו. כלל הגשם היורד על העיר ראשון לציון, מגיע אל האגמים הללו. האגמים הבנויים על האדמה, מאפשרים למים לחלחל לאיטם אל בטן האדמה, ולמלא את האקוויפר התת קרקעי ההולך ומתייבש ככל שהשאיבה ממנו מתגברת. לצד האגמים, בפארק הנמצא בחולות ראשון לציון כמה ממסלולי ההליכה היפים ביותר במרכז, ומסלולי אופניים נהדרים המתאימים בעיקר לרוכבי אופני שטח. אחרי שתחזרו הביתה, כדאי מאוד לוודא שיש לכם מספר טלפון של טכנאי מזגנים בראשון לציון, שיוכל להבטיח שתוכלו להתקרר מכל הפעילות הגופנית שעשיתם בטיול.

 

גן המושבה

גן המושבה נמצא ממש במרכז ראשון לציון, לצד רחוב הרצל ההומה. ברגע שתכנסו אל שערי הגן, תתחילו להרגיש תחושת רוגע ושלווה עוטפת אתכם. הצמחים הנעים ברוח, העצים העתיקים, בוסתני הפרי והפריחה, כל אלו הם ניגוד חריף לעיר החייה בקצב מהיר רק עשרות מטרים ספורים מכם. הגן עצמו הוא אחד מהוותיקים ביותר בישוב היהודי בישראל, ונשתל עוד בשנות ה-80 של המאה ה-19. הגן עצמו מאפשר לכם לטייל בשבילים מוצלים ונעימים בימי הקיץ, בין אם אתם מגיעים אליו לאחר טיול בקניונים, או כדי לעכל ארוחה טובה באחת המסעדות הפזורות בעיר.

 

מגדל המים הישן

אטרקציה נהדרת בראשון לציון, שכדאי מאוד לשלב בכל טיול קיץ בעיר, היא מגדל המים הישן. מדובר במגדל בגובה של מעל 10 מטרים, אשר נבנה גם הוא עוד בסוף המאה ה-19. המגדל שימש לאספקת מים אך ורק למבנים השייכים לפקידות של הברון רוטשילד, וכמובן גם להשקייתו של גן המושבה. המגדל הוא אמנם לא עצום בגודלו, בטח בהתחשב בבניינים העצומים הנבנים במרכז הארץ היום, אבל הוא מאפשר להסביר לילדים על תקופה בה ראשון לציון הייתה לא יותר ממושבה חקלאית, אשר בה מגדל המים היה בלי ספק המבנה הגבוה ביותר.

מגדל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו