איך אפשר לטפל בתביעה בחו"ל מהארץ?

תביעות נזיקין

תוכן עניינים

מרבית הישראלים שנתקלים במקרה בו הם צריכים להגיש תביעה, עושים זאת במדינת ישראל, ומתנהלים מול מערכת המשפט הישראלית. מערכת זאת, על אף הבעיות המוכרות והרבות שלה, מוכרת לרוב הישראלים, והעבודה מולה היא פשוטה יחסית. במקרים נדירים יותר, ישראלים נאלצים להגיש תביעה למערכת משפט זרה. בכתבה נסקור מקרים אלה בקצרה. 

 

תביעות שונות של אזרחים ישראלים בחו"ל

בדרך כלל ניתן לחלק את התביעות שמגישים ישראלים לתביעות ביטוח לשם קבלת פיצויים במסגרת תיק נזיקין, ולתביעות שקשורות בהפרה של חוזים מסוגים שונים. כל תביעה של ישראלי במערכת משפט זרה, מצריכה היכרות עם מערכת החוקים המקומית, ושכירה של עורך דין שמוסמך לפעול במערכת המשפט המדוברת.

הגשה של תביעה במדינה זרה היא בדרך כלל הליך מסובך, ועדיף לנסות להימנע ממנו ככל הניתן. הליך זה גם עלול לכלול דרישה של בית המשפט המקומי, שהתובע יגיע בעצמו לבית המשפט בכדי שיהיה אפשר לדון בתביעה.

 

תביעות נזיקין במקרה של פציעה או פגיעה ברכוש

תביעות נזיקין במקרה של פציעה או פגיעה ברכוש נפוצות בקרב ישראלים שהיו בחו"ל בטיול או בחופשה. במקרים אלה, במידה ואין לנפגע ביטוח טיולים שהוא רכש מחברת ביטוח ישראלית, יש צורך בהגשה של תביעת נזיקין מול חברת ביטוח מקומית או מול אדם או מוסד שהם אזרחי מדינה זרה.

ניתן לעשות זאת על ידי שכירה של עורך דין מקומי וניהול ההליך בליווי שלו. כיום ישנה דרך פשוטה יותר לעשות זאת – קליימיט, היא חברה שמתמחה בהגשת תביעות נזיקין בגין פציעה לבתי משפט במדינות זרות. בחברה עובדים עורכי דין שיש להם הסמכה לפעול במערכות משפט שונות ברחבי העולם, וההליך מול הלקוח נעשה כולו בעברית.

 

תביעות חוזים, בתחום הנדל"ן או בתחום העסקי

במקרים שיש לתבוע בבית משפט במדינה זרה בגלל הפרת חוזה מסוים, בין אם מדובר בחוזה נדל"ן או בחוזה עסקי מסוג אחר, יש לשכור עורך דין מקומי, ועדיף שהיה ממשרד עורכי דין מוכר ומפורסם. בנוסף לכך, חשוב לבדוק שאפשר לנהל את המשפט בשפה שמובנת לתובע, או לשכור מתורגמן לצורך כך.

 

הקשיים של הגשת תביעה בחוץ לארץ

הגשת תביעה במדינה זרה למערכת משפט שונה לחלוטין יכולה להיות לא פשוטה בכלל. ראשית, מכיוון שיש למצוא את עורך הדין המתאים לכך, ושנית בגלל פערי המרחק, השפה והתרבות. לעיתים קרובות התובע עלול שלא להצליח להביא את טענותיו לבית המשפט בצורה טובה וברורה.

 

טיפול בתביעה בחו"ל מהארץ – סיכום

ישנן שתי תביעות נפוצות שמגישים ישראלים בבתי משפט זרים, תביעות פיצויים על פציעה או תאונה בחופשה ותביעות שקשורות בהפרה של חוזה זה או אחר. במקרה של תביעה חוזית, יש צורך בשכירה של עורך דין מקומי לשם הגשת תביעה. במקרים של פציעה ותביעת נזיקין ניתן להשתמש בשירותיה של חברה שמתמחה בנושא.

תביעות נזיקין
תביעות נזיקין

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו