כדי להגיע לגן עדן – צריך לעבור את הגבול

רצועת חוף

תוכן עניינים

גבול סיני הוא אמנם לא הגבול היבשתי היחיד שיש לנו שניתן לעבור כדי לבקר את אחת משכנותינו, אך הוא בהחלט השימושי ביותר. סיני כבר שנים רבות היא אחד מאתרי התיירות האהובים ביותר על ישראלים ואפשר להבין למה. כדי לחצות את גבול סיני אין צורך בטיסה, אפשר לנסוע באוטו הפרטי שלכם או אפילו באוטובוס עד אילת ומשם לחצות את מעבר גבול סיני בחצי שעה לכל היותר, זאת כמובן בתנאי שאתם לא מגיעים בימים ובשעות העמוסים ביותר, כי אז אתם עלולים למצוא את עצמכם עומדים שעות בתור.

מיד לאחר שעברתם את מעבר טאבה תהיו ב…טאבה! אם תרצו לא לשלם את אגרת הכניסה לסיני תוכלו להישאר בצמוד לגבול באחד משלושת המלונות אליהם ניתן ללכת ברגל – טאבה סאנדס, נלסון ווילג' או מובנפיק.

אם תהיו מעוניינים לרדת דרומה יותר בסיני, אפילו אם זה בטאבה הייטס, תצטרכו לעבור במחסום, הנמצא כמה מאות מטרים מגבול סיני עצמו, ולשלם במזומן בלבד 405 לירה מצרית (שזה כ-80 שקלים). רבים מהישראלים אוהבים מאוד את טאבה ונשארים בה, הן בשל הקרבה לגבול והן בשל המלונות המעולים שמציעים שפע של פינוקים, בהם גם כאלה שלא ניתן למצוא בישראל, כמו קזינו.

הוויזה שתקבלו בגבול מותירה לכם ביקור של שבועיים בסיני, אם תרצו להאריך את הוויזה תצטרכו לעבור שוב את מעבר הגבול חזרה לאילת, ותוכלו מיד לחזור לסיני ולקבל ויזה נוספת לשבועיים, אך תיאלצו לשלם מחדש את האגרה בצד הישראלי ובצד המצרי. ישנה אפשרות נוספת להארכת הוויזה על ידי נסיעה לעיר אל טור ועם קצת בירוקרטיה ותשלום בקונסוליה תוכלו להאריך את הוויזה. עם זאת, האופציה הזו אינה פשוטה בכלל ועדיף לעבור פשוט את הגבול מחדש.

 

מה יהיה עם הקורונה?

כעת, בגלל הקורונה גבול סיני היבשתי עם ישראל עדיין סגור. ניתן להגיע לסיני בטיסה לשארם א-שייח' עם קונקשן בטורקיה. אין טיסות ישירות.

גבול סיני פתוח לישראלים בלבד הרוצים לחזור לישראל לאחר שהייה בסיני, אך כיוון שסיני אינה נחשבת ירוקה, תיאלצו לשהות בבידוד שבועיים, כך שלא תוכלו לחזור מאילת באוטובוס.

ברגע שהגבול יפתח שוב וניתן יהיה לחזור לסיני, ייתכן שמעבר לדברים הרגילים שאתם מביאים אתכם למעבר הגבול (דרכונים וכסף להחלפה) תיאלצו להביא גם בדיקת קורונה תקפה מהימים האחרונים, בדומה לטסים לחו"ל אשר מחויבים לעשות בדיקות קורונה לפני יציאתם מהארץ. כיוון שהגבול סגור, ועוד לא ניתן לראות באופק את תאריך פתיחתו עדיין אין הנחיות לגבי פרוצדורת היציאה לסיני בגבול היבשתי והם יתעדכנו ברגע שיפתחו שוב הגבולות.

 

דחו את הגעתכם!

כן, זה נשמע מוזר, אבל זכרו כי ברגע שהגבול אכן ייפתח ייתכן ויהיה עומס מאוד גדול על מעבר הגבול, במיוחד אם זה יקרה בתקופת חגים, ולכן מומלץ לא לרדת מיד, אלא לחכות שיירד קצת לחץ הישראלים היורדים לסיני, ולהגיע לגבול בימים פחות עמוסים, כמו אמצע השבוע, ובשעות פחות עמוסות, כמו מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בלילה.

הגבול פתוח 24 שעות ביממה ובכל יום למעט יום כיפור וחג הקורבן המוסלמי, כך שברגע שיורשה המעבר מישראל שוב אין טעם לרוץ מייד לסיני, תוכלו לרדת לשם בכל עת. קחו זאת בחשבון.

 

זוג בחופשה

רצועת חוף

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו