יש דיליי בטיסה? מגיע לכם פיצוי!

עיכובי טיסות

תוכן עניינים

רבים מאיתנו שרכשו כרטיס טיסה, יכולים למצוא עצמם מתמודדים עם דיליי משמעותי בטיסה שמשפיע משמעותית על תכניותנו לחופשה. רבים לא יודעים זאת אבל על פי החוק בישראל, האיחוד האירופי ואמנת מונטריאול – לקוח שטיסתו התעכבה יכול להיות זכאי לפיצוי.

דיליי בטיסה שרכשנו או הקדמתה יכול להשפיע רבות על החופשה שתכננו, עיכוב יכול להוריד לנו משמעותית מהאפשרות לתכנן את הטיול ואת הפעילויות שתכננו בזמן החופשה, על כן קיים חוק המגן עלינו במקרים אלו – חשוב שנכיר אותו ונדע שיכול מאוד להיות שנוכל לקבל זיכוי בגין מקרים כאלו.

 

אלו חוקים קיימים במקרים כאלו?

קיימים מספר חוקים שנועדו להגן על מי מאיתנו שטיסתו עוכבה או הוקדמה באופן משמעותי. חשוב לציין שקיימים חוקים שונים החלים על טיסות שונות – כמובן בהתאם ליעד הטיסה או יעד ההמראה ממנה יוצאת הטיסה.

בנוסף, קיימים מקרים בהם חלים מספר חוקים על טיסה מסוימת, ובמקרה כזה יצטרך הנוסע לבחור חוק אחד שעל בסיסו הוא מבקש את הזיכוי שמגיע לו.

במקרה בו הטיסה איחרה או הוקדמה יוכל הנוסע להגיש בקשה על בסיס החוקים הבאים –

  • החוק הישראלי: חוק זה חל על טיסות נכנסות או יוצאות מישראל בלבד.
  • חוק האיחוד האירופי: חל על טיסות שממריאות ממדינות השייכות לאיחוד האירופי, או על טיסות פנימיות בתוך האיחוד האירופי, אך חלות גם על טיסות בינלאומיות.
  • חוק אמנת מונטריאול: חוק שחל על טיסות בינלאומיות בין המדינות החברות באמנת מונטריאול. חוק זה יחול גם על טיסות פנימיות בתוך המדינה וגם במקרה והיה קונקשן ביניים מחוץ למדינה.

כפי שציינו קודם, במקרה ועל טיסתכם חלים כמה מהחוקים הללו, תצטרכו לבחור את אחד מהם ולהגיש בקשה לפיצוי לפי החוק הנבחר.

 

מי זכאי לפיצוי?

נוסעים שטיסתם עוכבה או הוקדמה וחל עליהם החוק שנועד לזכות אותם בזיכוי, יוכלו להגיש בקשה לקבלת הזיכוי המגיע להם. חשוב לבדוק מהו החוק אשר חל על הטיסה שלכם, גובה הפיצוי שונה מחוק לחוק.

החוק הישראלי חל על טיסות שהמריאו ממדינה מחוץ לישראל ונחתו בישראל, או להפך – טיסות שהמריאו מישראל ונחתו במדינה זרה. במידה והטיסה שייכת לחברת תעופה ישראלית, החוק שיחול על טיסה זו יהיה החוק הישראלי בלבד.

מובן שהחוק חל גם על טיסות פנימיות בתוך מדינת ישראל. נקודה חשובה היא שתביעת חברות התעופה לפי החוק הישראלי יכולה להתבצע תוך 4 שנים בלבד מיום האיחור בטיסה שנרכשה.

לסיכום, טיסה שהתעכבה יכולה להרוס טיול שלם – אנו יכולים לתכנן תכניות רבות לטיול ועל כן כל שעת איחור יכולה להיות קריטית ולשנות לחלוטין את התוכניות שתכננו. במקרה כזה חשוב שנבין שיש חוק המגן עלינו מפני איחורים – ולכן נרצה לממש את זכויותנו ולקבל את הפיצוי המגיע לנו.

טִיסָה

עיכובי טיסות

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו