טיול שקיעה לחוף אכזיב

תוכן עניינים

מטיילים בצפון ומחפשים אתר בו תוכלו לראות שקיעה מיוחדת במינה? חוף אכזיב שעל שפת הים התיכון הוא מקום מעולה למראה שכזה. במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיול שקיעה בחוף אכזיב.

טיול שקיעה לחוף אכזיב – רקע על המקום

החוף הוא חלק מהגן הלאומי אכזיב,  אשר נמצא מצפון לנהריה בקרבה לראש הנקרה וניתן להגיע למקום דרך כביש 4. חלק מהגן הוא גם חוף אכזיב ובחלקו הדרומי של החוף ישנו איזור המכיל חול זהוב ומיוחד מאבן הכורכר החופי. המיוחד באתר זה הוא שיש בו כמות גדולה מאוד של מפרצים, בריכות שחלקן מעשה ידי אם וחלקן טבעיות שנוצרו במהלך השנים באתר. בחוף עצמו ישנן שתי בריכות לרחצה – בריכה רדודה ובריכת מים עמוקים. בנוסף הגן כולל גם אתר ארכיאולוגי בשם תל אכזיב.

מה הופך את המקום למיוחד ?

בחוף ישנם מפרצים ובריכות רדודות רבות אשר מהוות דוגמא ועדות לתרומת האדם ליחודיות המקום. חלק מן הבריכות הללו הן שרידים עתיקים של מקומות חציבת סלעים, אשר בעבר שומשו כבריכות לגידול של דגים שונים ואף לייבוש מלח מן הים שכן במקום זה הייתה ממוקמת העיר תל אכזיב. עיר זו היוותה בעבר מוקד מרכזי למסחר בתוצרת שמקורה מן הים, שרידי העיר העתיקה מאוד – מתקופת המקרא. כמובן שחלק מן הבריכות נוצרו על ידי "חציבת" המים באבן שעל החוף במשך השנים, תהליך טבעי אשר תרם למראה המיוחד של המקות הקטנים במקום. בתוך הבריכות ומסביבן ניתן לצפות בבעלי החיים השונים הקיימים במקום וגם צמחים ייחודיים לאיזור אשר יכולים לגדול במי הים המלוחים. חלק מבעלי החיים הם סוגים שונים של דגיגונים, סרטנים, צדפות ולעיתים אף ניתן להבחין ברכיכות מיוחדות כוכבי ים ותמנונים שונים – מגוון בעלי חיים עשיר ביותר.

 

הצעות והמלצות לטיולים

המלצה לטיול המיועד לאנשים ומשפחות המעוניינים להתמקד בעיקר בחוף עצמו : תחילת טיול כשעה וחצי לפני השקיעה- בשעות אחרי הצהריים המאוחרות על מנת לעבור בין הבריכות השונות ולשחק לידן. בילוי אפשרי נוסף הוא להבחין בין בעלי החיים השונים ולאות מי יאתר כמה שיותר חיות מסוגים שונים. בהתאם לעונת השנה ואם טמפרטורת הים נעימה אפשר גם להיכנס לים ולהנות משחיה במקום.

טיול למטיבי לכת אשר משלב הליכה בגן אכזיב : ניתן לשלב מסלול הכולל טיול בשביל על רכס ההר. מראש הרכס ניתן להבחין בחוף אכזיב וגם שלושה איים קטנים יחסית שנמצאים בתוך הים.

בדרך לראש הרכס ניתן להבחין בשרידים של ישובים מהעבר וגם לראות את אזור שטח הפיקניקים שבו ניתן לערוך ארוחת צהרים או ארוחת ביניים נחמדה לפני המשך המסלול ולהנות מהנוף של המקום. מראש הרכס ניתן לרדת לעבר החוף ובדרך לראות את הצמחייה על סלעי הכורכר, ולצפות בשקיעה המיוחדת במקום הנפלא הזה.

חשוב לזכור שכדי להגיע לאזור החוף עצמו לקראת השקיעה, יש להתחשב בעונת השנה שכן בחורף החושך יורד מוקדם יותר, לכן על מנת להספיק את המסלול ולהגיע בזמן כדי לצפות בשקיעה בנחת צריך להתחיל את המסלול מוקדם יותר, או לחלופין  להגיע ישירות לאזור החוף ללא מסלול ההליכה על רכס ההר ולצפות בשקיעה המרהיבה.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו