טיול שווקים באמסטרדם

תוכן עניינים

אמסטרדם, עיר הבירה של הולנד, ידועה כיעד אירופאי מועדף בקרב מטיילים מהעולם כולו, זאת בזכות לאתרים המוכרים בעיר אשר בינם נמנים מגוון מוזיאונים, פארקים, מקומות היסטוריים, שיט בין תעלות הנהר בעיר וגם "קופי שופס".

מבין שלל האטרקציות הקיימות בעיר ישנם גם מספר שווקים מיוחדים אשר מתמחים במוצרים שונים ואף שווקים צפים הנמצאים על מי הנהר בעיר. כחלק מביקור בעיר מומלץ להגיע ללפחות שניים מהשווקים הגדולים והמפורסמים ולחובבי טיולי שווקים מגוונים בעיר ישנם מגוון שווקים נוספים כמו למשל שוק פשפשים ושוק וינטאג'.

שוק הפרחים

הפרח המפורסם ביותר המזוהה עם המדינה הינו הצבעוני אשר נמכר בשוק וממלא את האוויר בניחוח מיוחד ונעים. זהו השוק היחיד בעולם אשר כולו נמצא על המים. המקום הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים הקיימים בעיר. השוק נמצא בתעלת SINGEL ודוכני המכירה הם בעצם סירות אשר עוגנות במי הנהר ועליהן מונחת הסחורה האופיינית לשוק. בשוק זה הסחורה הנמכרת הינה פרחים, אביזרי גינון שונים וכמובן גם זרעים ופקעות של צמחים שונים. שעות פעילות השוק משתנות בהתאם לעונות השנה לכן מומלץ לברר בהתאם למועד המבוקש.

 

שוק האיכרים Noordermarket

השוק צבר את הפופולריות שלו כשוק אשר מוכר מזון אורגני במטרה להקנות ייחודיות למקום ולמשוך לקוחות. בשוק הזה ניתן לרכוש כיום מגוון מוצרים טבעיים / אורגניים כמו למשל פירות וירקות, תבלינים, מוצרי מאפה ומוצרים מן החי כמו גבינות ודגים טריים. הפריט המיוחד ביותר בשוק הוא הפטריות הטריות אשר מקורן ברחבי הולנד כולה ואף במדינות השכנות ונמכרות בשוק טריות. השוק פעיל בשבתות משעות הבוקר עד אחרי הצהריים המוקדמים.

ווטרלופליין

זהו שוק הפשפשים בעיר. השוק היה פעיל כבר במאה ה-19 ובימים אלו ניתן להשיג בו בגדי יד שנייה ווינטג', פרטי לבוש חדשים וגם כל מיני חפצים שלא בהכרח יש להם שימוש אלא פריטי אספנות או חפץ ישן ומיוחד לחובבי התחום. באזור ניתן לשכור אופניים ולהנות מטיול על גלגלים – חוויה מיוחדת ולהרגיש כמו המקומיים. השוק פועל במהלך השבוע מיום שני עד שישי.

שוק אלברט קאופ (Albert Cuyp)

שוק מוכר בעיר אשר פועל יותר ממאה שנים אשר בו נמכרים מגוון רחב של מוצרים, החל ממוצרי מזון  מכל הסוגים , בגדים, חפצים ואף מוצרי טיפוח. זהו שוק גדול ועמוס שבשעות הפעילות שלו סוגרים את הרחוב על מנת לאפשר את הקיום של השוק. השוק פעיל בכל ימי השבוע פרט ליום ראשון משעות הבוקר עד אחרי הצהריים.

סאנדי מרקט

שוק שמתקיים פעם בחודש, בראשון בשבוע הראשון של החודש בפארק ווסטפארק. בשוק ישנם דוכנים אשר מוכרים מוצרי מזון ושתייה מגוונים וכמובן נשנושים אשר ניתן לקנות ולאכול ביום נעים על מדשאות הפארק. היבט נוסף בשוק הזה הוא מכירת אומנות ויצירות של אומנים מקומיים כמו פרטי עיצוב, בגדים בעיצוב אישי, אומנות ייחודית ועוד.

שוק הספרים

כפי שניתן ללמוד משמו המוצר העיקרי הנמכר בשוק הוא הספר. ניתן למצוא ספרים שונים, חדשים וישנים, בשלל נושאים ובמגוון רחב של שפות. בנוסף נמכרים גם פוסטרים וכתבים בתחום הספרות ועל כן תיירים אשר מתעניינים בספרות וקריאה פוקדים את המקום מרחבי העולם במהלך 20 שנות פעילות השוק בהם הוא קיים. השוק פועל פעם בשבוע בימי שישי.

 

שוק Dappermarket

השוק נמצא על רחוב אחד Dapperstraat, בחלק המזרחי של העיר. אזור זה בעיר הוא זול יותר יחסית לשאר ולכן מהגרים מרחבי העולם מתמקמים בשכונה זו. בהתאם לכך בשוק זה נסחרים מוצרים מיוחדים ומעניינים היוצאים דופן משאר השווקים, אשר מקורם מרחבי העולם בהתאם לאוכלוסיית במקום. בנוסף השוק נחשב זול מאוד וחוץ למוצרי המאכל נמכרים בו גם בגדים ונעליים ובנוסף מצויים בתי קפה ועסקים הפועלים בקרבת מקום. פתוח בימים שני עד שבת משעות הבוקר עד לאחרי הצהריים.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו