טיול להר בנטל ביום גשום

תוכן עניינים

הר בנטל הוא הר געש כבוי. הוא חלק מהנתיב הוולקני שבגולן, בו אפשר לטייל בין ארבע נקודות מעניינות, החושפות את התופעות הוולקניות, שיצרו את רמת הגולן, כפי שאנו מכירים אותה היום.

גובהו של הר בנטל עומד על 1165 מטרים וצורתו דמוית פרסה ומאפשרת תצפית יפה לנופים המקיפים אותו, ביניהם קונטרה שבסוריה, החרמון ועוד.

טיול אל פסגת ההר מספק נופים מרהיבים לאורך כל עונות השנה ובמיוחד בחורף, כשגשם קל מטפטף, החוויה היא קסומה ומרגשת.

 

נופים הנשקפים מהר בנטל

תצפית מהר בנטל מספקת נקודת מבט חשופה ופתוחה לכל סביבות ההר וכל זווית שאליה תפנו את העיניים, תספק לכם נוף משגע:

 

  • במערב: תוכלו לראות את הגבעה המכוסה עצים, שהייתה פעם קילוח עבה של לבה, שהשתחררה מצלע ההר – כנראה מכיוון שצוואר הר הגעש נסתם בבזלת ולבה חיפשה דרך אחרת להתפרץ החוצה. באותו כיוון תוכלו לראות גם את עמק החולה.

 

  • בצפון: העין פוגשת את הר אודם, שהלבה שפרצה ממנו לפני עידנים, כיסתה את צפון הגולן כולו. הרי געש נוספים ניצבים לצד הר אודם ויוצרים רכס געשי כבוי, בו חברים הר ורדה והר חרמונית, הר כרמים והר רם וכמובן בריכת רם והר החרמון

 

  • במזרח – תצפית לסוריה – בקעת קונטרה והעיר קונטרה הנטושה, מצפון לה נמצאת העיר קונטרה החדשה. שם אפשר לראות עוד הרי געש, שפעם הגירו לבה חמה, שכיסתה את האזור והיום מפוזרים על פני שטחו של הגולן הסורי. שם עובר הגבול בין ישראל לסוריה.

 

  • בדרום: הר אביטל, שגם הוא חלק מהנתיב הגעשי של רמת הגולן ואסור לעלות אליו, אבל אפשר להתרשם מהמבנה הוולקני המורכב בתצפית מהר בנטל.

 

על ראש הר בנטל, מוצב צה"לי ישן ומשוחזר, בו אפשר לטייל ולראות מקרוב את התנאים שבהם חיילי צה"ל חיו בצפון הרחוק, כדי להגן על תושבי המדינה.

אל הבונקר אפשר לרדת בגרם מדרגות חשוך וכדאי להצטייד בפנס לצורך הירידה. בפנים תמצאו שלטים, המסבירים על הלחימה באזור בתקופת מלחמת יום הכיפורים ותוכלו לדמיין בקלות כיצד הרגישו החיילים ששהו שם בימים ההם.

 

בקרבת מקום, יש בית קפה עם נוף מרהיב, שם תוכלו להתחמם עם כוס קפה, או קערת מרק חמה ולצפות בגשם מאחורי החלון הסגור.

 

לאחר הביקור בראש ההר ולאחר שמיציתם את התצפית היפה מכל הכיוונים, מומלץ לרדת ברגל אל קיבוץ מרום גולן ואל מאגר בנטל.

 

אם אתם מטיילים במסגרת משפחה עם ילדים קטנים, תוכלו לעלות לראש ההר בנסיעה ברכב פרטי, לצפות בנופים המשגעים, לבקר במוצב הצה"לי ובבית הקפה וגם לבקר בתערוכת פסלים יפה ומשם לחזור ברכב אל מורד ההר.

 

אך אם אתם חובבים מסלולים מאתגרים וספורטיביים יותר, תוכלו לקחת מסלול הליכה, שמהווה חלק משביל הגולן ולרדת במורד התלול של ההר לכיוון מאגר בנטל.

 

חלק מהדרך מאובטח באמצעות מעקה בטיחות, כדי להקל על הירידה בצלע ההר וכמעט כל הדרך עוברת לצד צמחיית חורש ארץ ישראלי מגוון, בתוכו תראו עצי אלון, עוזרר ועוד.

 

בסוף הדרך אפשר להגיע לבריכה של קיבוץ מרום גולן.

אם התעייפתם מההליכה, או שאתם רוצים להתרחק מהגשם, תוכלו לעצור בקיבוץ, או לסיים שם את הטיול.

אם החלטתם להמשיך בדרך, תפגשו מעבר דרך גדר בקר, שיוביל אתכם בדרך עפר אל כביש חקלאי, ממנו תגיעו למאגר בנטל.

 

זהו מאגר המים השני בגודלו בגולן ואחד היפים שבהם, שהוקם בין השנים 1968-1974, יחד עם כמה מאגרים מלאכותיים נוספים, לצורכי חקלאות וכדי לווסת את ההצפות הנגרמות בגלל זרימת הנחלים בחורף. המאגר מתמלא באמצעות צינורות המזרימים אליו מים באופן קבוע, אך למרות המים החמים הזורמים אל המאגר דרך אחד הצינורות – הוא אינו מיועד לרחצה.

יחד עם זאת, רבים מגיעים אל המאגר כדי לדוג ואף מקימים מאהל בקרבת מקום ללינת לילה.

 

הטיול באזור יזמן לכם מפגשים עם עדרי בקר ועם פרחי בר בצבעים מרהיבים – אם תגיעו בעונה הנכונה. אם תמשיכו במסלול, תגיעו לפתחו של הכפר באב אל הווא, שבסתיו פורחות בו סתווניות לצד פרחי כרכום. באביב תוכלו לראות באזור פריחה של עוזרר, אגס, שזיף ופטל, מרווה כחולה, תלתן ועוד.

 

לסיכום – כללים לטיול ביום חורפי

אם החלטתם לטייל בחורף, קחו אתכם בגדים חמים ומעילי גשם. קחו בחשבון שתיתכן ראות לקויה, בגלל ערפל והימנעו ממסלול ההליכה, אם יורד שלג, או גשם כבד. כמו כן, רצוי לזכור שאתם מטיילים קרוב לגבול סוריה ולהימנע מחציית גדרות וירידה מהשביל המסומן.

 

טיול אל הר בנטל וממנו, יכול להיות חוויה קסומה אם נקלעתם לטפטוף קל וכדאי לבדוק את התחזית בימי החורף – לפני שתצאו לדרך.

טיול נעים!

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו