מה שווה יותר טיול בצפון או טיול בדרום?

אייל במדבר בדרום ישראל

תוכן עניינים

ארץ ישראל מלאה בפינות חמד יפות ומרהיבות לאורכה ולרוחבה. אפשר לטייל בדרום ולנשום את אוויר המדבר הנקי, להנות מהשקט הרועם, לצפות באלפי כוכבים ולטפס על הרים נישאים. אפשר גם לטייל בצפון, לראות נחלים שוצפים באביב, לבקר בכנרת המלאה אחרי גשמי החורף, או לבקר ביערות הכרמל, לצפות במפלי מים, ציפורים נודדות ושלל חיות בר.

אז האם אתם מחובבי הטיולים בצפון הארץ או בדרום והאם בכלל אפשר לבחור אחד מהשניים?

 

טיולים בדרום – אווירת ימי קדם והרבה מסתורין

חובבי הדרום יודעים כי הדרום הוא אזור רחב ידיים ומגוון, אשר מתחיל בחלקים שונים של הארץ ומסתיים באילת. הדרום יכול להיות מדבר יהודה, הנגב או הערבה והוא יכול להיות גם ים המלח ומצדה, מכתש רמון ונחלי הדרום, שוצפים בחורף ומלאי חיים באביב ובקיץ.

כך או כך, טיול בדרום עשוי לכלול מגוון אלמנטים מהנים ומעניינים, כמו הליכה לאורך מסלול נחל, טיפוס על הר, ביקור באתר עתיקות, מפגש עם חיות בר, לינה תחת כיפת השמים הפתוחים ועוד.

לחובבי המנוחה והבילויים, תמיד אפשר לקפוץ לביקור בעיר הנופש הלאומית – אילת ולהשתכשך, או לצלול לתוך מימיו של הים האדום.

אפשר לדוגמה לצאת לטיול מרתק במכתש רמון, במהלכו תוכלו לבקר בקיר האמוניטים, שם אפשר לראות מאות מאובנים של שבלולי ענק פרה היסטוריים, להשתכשך באחת מברכות המים הגדולות של המכתש, לאסוף חולות צבעוניים ליצירה ולקינוח – תה ופיתה בדואית באחד החאנים הנמצאים בתוך המכתש ומציעים גם אפשרויות לינה.

 

טיול בצפון – מים, יערות, הרים ועמקים

מי שלא מתחבר לנופים החומים והיבשים של המדבר, ימצא הרבה מאוד עניין, הנאה והתרגשות במהלך טיול בצפון. האזור הרחב המכונה "צפון הארץ" כולל בתוכו לא מעט נחלים, מפלים, בריכות מים, מעיינות, יערות, הרים ורכסים, עמקים ואפילו חופי ים מרהיבים.

 

טיול בצפון הארץ יכול לקחת אתכם לאזור הגולן, או הגליל, לחופי ראש הנקרה ואכזיב, לכפרים הדרוזיים המלאים מסורת ומאכלים נפלאים, או לשדות הירוקים של עמק יזרעאל, ליערות הכרמל העשירים או לנחלי הצפון המלאים מים לאורך רוב ימות השנה.

גם שמורות טבע רבות ונפלאות נמצאות בצפון, ביניהן נחל מערות, עין אפק, חי בר כרמל ועוד. הכנרת נמצאת כמובן בצפון, אבל גם הרכבל של חיפה, הר החרמון ועוד.

תוכלו למשל לצאת לטיול ארוך ביערות הכרמל, במהלכו תסיירו באזור עשיר בצמחייה ייחודית, בעלי חיים ונופים מגוונים. משם תוכלו להמשיך לחי בר כרמל, המציע ביקור מרגש בשמורת טבע המשמרת את בעלי החיים של האזור. בהמשך אפשר להירגע על אחד החופים של חיפה, או להצפין קצת ולגלות את חופי אכזיב המדהימים.

לינה בצימר מפנק, באחד מיישובי הצפון הקסומים, הטובלים בירוק, יכולה להיות חלק בלתי נפרד מהטיול שלכם ולתת לו גם אופי קצת יותר נינוח.

 

לסיכום

מה שלא תבחרו – צפון או דרום, מבטיח לכם נופים מרהיבים ואפשרויות טיול מגוונות ומסעירות.
כדי למצוא את המסלול המתאים לכם בצפון הארץ, היכנסו לאתר של מדריך הטיולים עמרי אבידר: https://www.omri-travel.co.il

נוף הרי הצפון

אייל במדבר בדרום ישראל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו