טיול בדרום מזרח אירלנד

תוכן עניינים

אירלנד, מדינה צפונית באירופה השוכנת לחופי אוקיאנוס האטלנטי, מלאה בנופים ירוקים אתרים היסטוריים ואטרקציות שונות. עיר הבירה דבלין ממוקמת בצידה המזרחי של המדינה בחלק הדרומי, מקום מצויין לתחילת טיול מקיף סביב הדרום המלא באתרים ביעדי תיירות מעניינים.

 

העיר קורק הדרומית וסביבתה

נתחיל את התיאור בעיר קורק, הדרומית ביותר במדינה, בה מצויים אתרים רבים המאפשרים בילוי, למשל שוק אנגלי עתיק, מבשלות בירה, קטדרלות האופייניות לנצרות בארכיטקטורה גותית ואוניברסיטה שמהווה מרכז חיים ומעצבת את האווירה התוססת של העיר בזכות הסטודנטים אשר לומדים בה וממלאים את העיר באווירה צעירה. מעיר זו ניתן להגיע לישובים קרובות למשל ישוב הדייגים בליקוטון אשר ממוקמת על קצה הצוק בנקודה בה הארץ מתחברת לקו המים של האוקיינוס – נוף מקסים המשלב את הצבעים ירוק של הצמחייה והכחול של הים. בעיירה קרובה נוספת, מידלטון ישנה מזקקה של הויסקי המוכר ברחבי העולם ג'יימסון, בה ניתן ללמוד על ההיסטוריה ותהליכי הייצור של הויסקי ואפילו לקבל מספר טעימות חינם – מומלץ ביותר עבור אוהבי השתייה החריפה. קרוב לנקודה זו נמצאת העיירה קוב (Cobh) אשר היוותה מקום מוצא לפליטים איירים בדרכם לאמריקה. בעיירה ישנו נמל אשר מלא מטיילים על המזח ודייגים שנהנים מכמויות אדירות של דגה ממי הנהר, בנוסף ישנו מוזיאון המוקדש לפליטים האיריים, אנדרטה לזכר הטיטאניק שכן זהו מקום עגינתה האחרון ומסעדה גדולה עבור התיירים הפוקדים את המקום.

 

אתרים מדרום דבלין בחלק המזרחי של אירלנד

בנסיעה בכיוון צפון מזרח מאזור קורק, בצמוד לקו האוקיינוס ניתן להגיע לעיר ווטרפורד, האירוע המוכר בעיר הוא פסטיבל הרחוב בו משתתפים מאות רקדנים ונגנים, מופעי קרקס, תיאטרון רחוב ותהלוכה מסוגננת, חגיגה גדולה עבור ילדים ומבוגרים. ביתר ימות השנה ניתן לבקר במוזיאונים בעיר, טירות עתיקות ואתרים ארכיאולוגיים, מסלול אופניים מרהיב המשקיף לקו החוף ועובר דרך גנים ירוקים וגשר, המסלול נמצא בשטחי פארק גרינוואי (Waterford Greenway).

בהמשך צפונה בהתרחקות מהגדה המזרחית של המדינה לכיוון מערב מגיעים לעיר קילקני, זוהי עיר שידועה בתור יעד תיירותי פופולרי בזכות מוקדי התרבות שבה. על חלקן נמנות גלריות האומנות, תיאטרון, פארקים ומבנים היסטוריים. המקומות הללו הם אלו המושכים את התיירות לעיר. מוקדי העניין המרכזיים בעיר הם הקתדרלות הקיימות בעיר, מנזרים כמו המנזר השחור וטירת קילקני. בנוסף בסביבתה ישנם כפרים אשר נחמד לעשות סיור בהם ולראות את אורח חייהם של המקומיים השונה מחיים בערים מרכזיות.

 

דבלין

עיר הבירה והעיר הגדולה במדינה, ממוקמת בצמוד לאוקיינוס על שפך נהר הליפי. בעיר יש נמלים, אחד מהם הוא דון לירי (Dun Laoghaire) שהוא פחות עמוס והומה אדם מהנמל השני. הטיילת בנמל ממוקמת על המזח ובנוסף יש בית קפה ופארק. בנוסף בימי ראשון יש שוק איכרים אמנים ואוכל בפארק – אופייני גם לפארקים נוספים ברחבי העיר. כמובן בהתאמה למנהג האירי לשתות בירה ובפרט בירת גינס בסוף היום, ישנם ברים ופאבים רבים בעיר אשר חלקם הגדול נמצא ברחוב גרפטון שהוא גם רחוב הקניות בעיר – למעוניינים בשופינג. אם אתם מעוניינים בביקור במקום בו מייצרים את הבירה ולא רק בצריכתה בפאבים בערב אפשר לערוך סיור במבשלת הבירה של גינס, שהורחבה גם למרכז מבקרים ומציעה פעילות אינטרקטיבית המסבירה את שלבי ייצור הבירה ובסופה ניתן להנות מכוס בירה קרה, מגובהו של הבניין המשקיף על מבניה הנמוכים של העיר. ביקור בקמפוס האוניברסיטה בעיר בה נמצא "החדר הארוך" כחלק מהספרייה העתיקה, בה מאוכסנים כתבים עתיקים ומודרניים המסודרים על המדפים הגבוהים משני צידי החדר בדומה לבנייה הגותית של הקטדרלות. אתר נוסף הוא הפסל המוכר לכל תושבי העיר ולמבקריה, החוד של אירלנד (The Spire of Ireland), פסל דמוי מחט שבסיסו רחב בקוטר של 3 מטרים ומתנשא לגובה כך שניתן להבחין בו מרחבי מרבית שטחיה של העיר והולך ונהיה צר עם העלייה לגובה. הוא הוצב כחלק מן המאמץ להפוך את הרחוב הראשי  לשדרה רחבה כמו בערים אירופאיות אחרות והפיכה לסמל לאומי, ולצד הפסל מוקמו פסלים נוספים של גיבורים איריים אשר נלחמו למען עצמאות העם.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו