טיול בבוסקו מונומנטיאל דל סאסטו

תוכן עניינים

בוסקו מונומנטיאל דל סאסטו זהו יער עתיק ומסתורי הממוקם בקרבת העיר Acquapendente (אקוופנדנטה) במרכזה של איטליה, עיר שממוקמת על הכביש האזורי קאסיה, 90 ק"מ מהעיר Siena (סיינה) ו -130 ק"מ מרומא, וזהו הכביש הראשי דרכו ניתן להגיע למקום ברכב מהאזור הצפוני של איטליה והן מהאזור הדרומי.

זהו יער טבע בעל מראה מסתורי וקסום בו גדלים עצים סבוכים ומפותלים דבר הנותן תחושה של ביקור ביער מסיפורי אגדות. המיקום הגיאוגרפי שלו בשטח המחוז Lazio (לאציו) נמצא על גבעה אשר מכוסה בשרידי סלעים כתוצאה מפעילות געשית, לבה שזרמה בעבר כלפי הנהר ויצרה סלעים ואבנים בגדלים שונים המשובצים בין גזעי העצים ומעניקים למקום את אופיו המיוחד, בנוסף לצבעים המרהיבים האופייניים לאבני בזלת משחור עד לשלל גווני האפור. ביער זה מצויים גם מגוון של עצים כמו עץ אזוב, עץ אשור, אלונים שונים ועוד סוגי צמחים אשר מגיעים למימדים ענקיים ואף מתנשאים לגובה של מעל 25 מטר.

ביער ישנו מבנה בעל אופי גותי, המקום הזה מהווה עדות פיזית לסיפור ההיסטורי בו אדם אחד התאהב ביופיו המיוחד והמסתורין של המקום עד כדי כך ששם לעצמו למטרה להפך את היער לביתו ובחר בו להיות משכנו האחרון, אי שם בסוף המאה ה-19 על ידי המרקיז  Edoardo Cahen (אדוארדו קאהן) אשר היה בעלי הטירה האחרון המצויה בשטח היער.

העדות הראשונה להימצאות הטירה במקום נוקב במאה ה-13 אך לא ידוע בדיוק מתי נבנתה הטירה. לאורך השנים הטירה עברה בין ידיים שונות דבר הייצר מגוון בסגנונה ובמראה החיצוני. באולמות הטירה הגדולים ניתן להבחין בריהוט עתיק ומשובח אשר מעוטרים בשיש, טיח וציורי קיר מסוגננים. מצידה החיצוני הטירה כוסתה כולה באבן אפורה כהה מסוג Bagnoregio, אשר מסתירה את האלמנטים הרנסנסיים הקודמים של המבנה, ומעניקה לו את המראה הניאו-גותי הנוכחי שלו והופכת אותו למקום מגורים כמו בספרי פנטזיה, בסביבת העצים בעלי הנראות המכושפת, ביער Bosco del Sasseto, שם המרקיז קאהן עצמו קבור במוזוליאום, מקום קבורה מפואר ואומנותי.

מבקרי המקום אשר עוברים דרך הטבע המיוחד בו ישנה אווירה אפלולית וחווים את ההרגשה המיוחדת אותה אהב אדוארדו. הוא נחשב כמבקר היחיד ביער במשך שנים רבות ולפני זמן לא רב האתר הפך למקום פתוח למבקרים לאחר שנרכש על ידי העיר הקרובה ובכך קיבל הכרה בין מטיילים.

על מנת להנות מיופיו הייחודי של המקום העונות המומלצות לטיול הן הסתיו האביב והחורף. בסתיו עלי השלכת מוסיפים גווני צבעים אדומים לנוף ובאביב ישנה פריחה ולבלוב של העצים. בחורף היער מתכסה שלג דבר המעצים את המקרה הקסום של המקום ומוסיפים אלמנט של צבע לעצים הסבוכים.

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו