טיול באי פוקט בתאילנד

תוכן עניינים

תאילנד הידועה בתור יעד חופשה מועדף עבור ישראלים רבים וכמעט כל אדם בארץ מכיר מישהו שהיה בתאילנד או שהוא עצמו ביקר שם או מתכנן לשם טיול. תאילנד מורכבת מאיים רבים מנופים עוצרי נשימה והצצה לתרבות המזרח ולאורח החיים הקיים שם השונה מאוד מסגנון החיים בעולם המערבי. נתרכז במקום אחד בתאילנד ונציג את האטרקציות הקיימות באי הגדול ביותר במדינה – פוקט. באי פוקט יש מגוון עצום של מקומות בילוי מסוגים שונים לכן אין פלא שהמקום מתוייר מאוד. כל מטייל ימצא לעצמו מספר אתרים בהם הוא יהנה במיוחד בזכות המגוון והשוני באווירה האופיינית לכל מקום מבין המקומות הרבים.

 

חופי ים

אי אפשר להתחיל למנות מקומות בילוי באי בלי לציין את החופים היפים והמיוחדים הנמצאים בו, בהם המים צלולים וכחולים. ישנם חופים פופולריים מאוד בהם גם מתקיימות מסיבות, פועלים עסקים וחיי לילה פעילים. חוף שכזה הוא חוף פטונג – במהלך היום המקום גדוש מטיילים ומסעדות מלאות ובלילה הופך למוקד מרכזי של מסיבות באי. לאוהבים את הבילוי שלהם בחוף יותר שקט אך שיש בו עדיין אופציות לבילוי חוץ משפת הים מומלץ להגיע לבקר בחוף קארון בו המקום יותר מתאפיין בשקט ורוגע. ליד החוף ישנן מסעדות במרחק הליכה.

כמו כן ניתן למצוא גם חופים הרבה פחות מתויירים ויותר פראיים ומבודדים למשל חוף נאי טון, בו ניתן להנות משקט מופתי ולרבוץ על החוף שכן בסביבה אין אטרקציות תיירותיות כלל, הכי קרוב לטבע המקורי.

 

סירה

מקדשים באי

באי יש מקדשים סיניים מקודשים לבני התרבות הבודהיסטית, המוקדשים לאלים שונים כחלק מהתרבות התאילנדית. מקדש הממוקם ליד מבנה העירייה הוא מונקול נימיט (Monkol Nimit) בו ישנו מקומי הידוע בחיבתו להצטלם עם התיירים ליד פסל הבודהה. המקדש ממוקדם על גבעה שמעט קשה לעלייה אך הגעה למעלה הגבעה משתלם ביותר שכן, הנוף הנשקף על כל האי פוקט והסביבה הוא עוצר נשימה. בפסגה מצויים בית קפה ומסעדה שניתן לשבת במקום בנחת ולהנות מהנוף לצד משקה או מאכל .

פאו ג'או (pu jao) זהו מקדש סיני אשר הוקם לאל הרחמים. קיים חדר אשר נמצאים בו פסלים קטנים של כל האלים השונים ובנוסף , מקלות אשר ניתן לבחור בעזרתם מספר מזל שמוביל לקופסא ובכך לחוות חוויה דומה לדרך בה בעבר ניבאו את מזלו של האדם ואיתרו מחלות.

מקדש סיני מעניין נוסף הוא ג'וי טוי (jui tui) שמוקדש לאל צמחוני שאליו גם מקיימים פסטיבל צמחוני. גם כאן ניתן למצוא פסלים קטנים של האלים השונים ובנוסף לכך גם חפצים ששימשו בעבר לטקסים התאילנדים המסורתיים.

 

פארק לאומי

סמוך לעיר Thalang באי ישנו פארק לאומי שהוא בעצם יער גשם טבעי ואמיתי. הפארק נוצר בסוף המאה הקודמת במטרה לשמר סוגי צמחים ייחודיים למקום ובעלי חיים מיוחדים באיזור כמו הציפורים של האי. בפארק ישנם גם מפלים וניתן גם להגיע בבונגלוס אשר מושכר במקום. המיוחד במקום הוא שזהו יער גשם טבעי נגיש בשונה ממקומות אחרים במזרח אסיה אשר הגעה יער גשם פראי כרוכה בנסיעות ארוכות והליכות מרובות.

 

פארק שעשועים

באי קיים פארק שעשועים Phuket FantaSea המוטיב העיקרי והנושא שכל חלק בפארק שאב השראה ממנו הוא התרבות התאילנדית. פארק ראשון מסוגו בעולם אשר שם במרכזו את תרבות תאילנד. במקום ישנם מופעי קרקס של בעלי חיים שונים כמו טיגריסים וגם מופעי לוליינות שגם הם בהשראת התרבות של המקומיים. בנוסף יש בפארק רחוב קניות שגם הוא מעוצב בהתאמה לסגנון התרבות. כלומר כל חלקי הפארק והמופעים המתרחשים בו מבוססים על הספרות התאילנדית והמיתולוגיה.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו