חופשה קרובה או רחוקה? כל ההבדלים

חופשה קרובה או רחוקה

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים מרגוע לגוף וגם לנפש – אין כמו חופשה, כך שזה לא מפתיע שרבים מאיתנו מוצאים עצמם מפנטזים מעת לעת על צימר בצפון, קפיצה קטנה לחו"ל וכל מה שביניהם. אז אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לנוח ויש לכם ימי חופש לנצל, כל שנותר לעשות הוא לבחור האם לבלות אותם בארץ או מחוץ לה. איך בוחרים? אנחנו כאן כדי לעזור.

 

כל המרבה, הרי זה משובח

אם בעבר חופשה הייתה שמורה לעשירים בלבד, הרי שפתיחת השמיים לחברות זרות וטיסות לואו-קוסט שהגיעו בעקבות המהלך, לצד שפע של מקומות לינה בטווח מחירים רחב ואטרקציות שבחלקן לגמרי בחינם, מאפשרים היום לצאת לחופשה מבלי לקרוע את הכיס, אפילו בשיא עונת התיירות ובהרכב משפחתי.

למעשה, ארגון חופשה בתקציב נוח הוא תחביב עבור אנשים מסוימים ויש לא מעט זוגות, משפחות וגם מטיילים יחידים שיוצאים לחופשה, בארץ או בחו"ל, לא פעם אם כי פעמיים-שלוש בשנה ואף יותר. למה לא?

מלונות 5 כוכבים בברצלונה

בארץ או בחו"ל?

שאלת השאלות. לכל אחד סגנון חופשה שונה עליו הוא מפנטז ותקציב שונה להפיק באמצעותו את החופשה. בנוסף, לתקופות שונות בשנה מתאימה חופשה שונה ולכן יתכן שבזמן מסוים מלונות 5 כוכבים בברצלונה יהיו תפורים עליכם ובזמנים אחרים דווקא טיול משפחתי במדבר יהודה יהיה מושלם. מה שבטוח, לכל בחירה יתרונות וחסרונות משלה ולכן כדאי להשקיע בכך מחשבה…

 

חופשה בחו"ל – יתרונות וחסרונות

היתרונות של חופשה בחו"ל ברורים – היציאה מהארץ כשלעצמה היא חוויה מתוקה וכל מה שמגיע ביחד, זה עולם אחר… תרתי משמע – האוכל מסקרן יותר, המבנים מרשימים יותר, האנשים מסתוריים והאטרקציות סופר מגניבות. אם נוסיף לזה את העובדה שלרוב במדינות יקרות יחסית, המחירים נוחים יותר לעומת הארץ, הנה לנו מתכון מנצח.

החסרונות – בראש ובראשונה, המרחק והידיעה שאם חלילה קורה משהו, אנחנו לא בבית. זה יכול להיות משהו קטן כמו שפעת של אחד הילדים או דברים גדולים כמו אירוע טרור חלילה… אבל ברגעים כאלה, אין כמו האחווה הישראלית.

בנוסף, המרחק מביא עמו גם דאגה ליקרים שנותרו מאחור – הורים מבוגרים, ילדים קטנים וחיות מחמד ושלא נדבר על הטיסה שעשויה להיות די קשה, במיוחד אם מדובר על חופשה ליעד מרוחק בהרכב משפחתי.

בשורה התחתונה – חו"ל זו אחלה דרך להתרחק מהכל, אבל אם המטרה היא להתרחק, אפשר לעשות את זה גם בארץ – לא חסרות פינות חמד מבודדות שרק מחכות שתגלו אותן. לעומת זאת, אם המטרה לספוג תרבות, ליהנות משופינג מטורף ולהכיר עולם – חו"ל זה לגמרי הפתרון, רק אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות ולהתאים את החופשה להרכב הנוסעים.

 

חופשה בארץ – יתרונות וחסרונות

בארץ יש המון מקומות מהממים לנפוש בהם – הצפון הירוק שמציע שלל אפשרויות מפתות בקיץ ובחורף, עיר הנופש האולטימטיבית – אילת והמון מקומות מדהימים בין לבין. בנוסף, ישראל ידועה כמעצמה קולינרית, האנשים פה הכי חמים בעולם, המלונות ברמה סופר גבוהה ושלא נדבר על מחסום השפה שלא קיים פה לעומת מקומות אחרים בעולם בהם אנחנו עשויים למצוא את עצמנו מקבלים הכוונה באמצעות תנועות ידיים משונות.

החסרונות – נו טוב, אם להודות באמת, לפעמים לא קל להיות מוקפים ב"ישראלים", אנחנו יכולים להיות קולניים, לא מנומסים וגסי רוח. כמו כן, אם אתם מרבים לטייל, יש סיכוי טוב שכבר חרשתם את הארץ לאורכה ולרוחבה – קטנטונת, כבר אמרנו…

בשורה התחתונה – אם חשבתם שחופשה בארץ זה רק בטן-גב, תחשבו שוב. יש לנו ארץ קטנה ומהממת שיש בה הכל מהכל – מדבריות, הרים, עיירות חוף ואפילו אפשרות לסקי בחורף, אז לא חייבים להתרחק. עם זאת, בחו"ל זה יהיה זול יותר ואין תחליף לחוויה התרבותית של חציית גבולות הארץ.

 

דברים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

יתרונות וחסרונות של כל אחת מהאפשרויות נותנת לנו תמונת מצב כללית בלבד, כי כמו שאמרנו – בתקופות שונות ובהרכבים שונים הבחירה עשויה להשתנות. אז מה עוד כדאי לקחת בחשבון לפני שמשריינים מקום בלו"ז לחופשה?

חופשה קרובה או רחוקה

מחיר

אי אפשר להשוות בין חופשה בארץ וחופשה בחו"ל, בלי לדבר על נושא המחירים. בגדול, המחירים בארץ גבוהים מאוד מאוד, זה נכון לגביי חיי היום-יום ובעיקר כשמדובר בחופשה, אז נתקלים במחירים שבשגרה אין לנו חיכוך איתם.

למשל, מחירי הלינה, מחירי האטרקציות, מסעדות, בתי קפה ואפילו דלק שהופך מאוד מורגש כשנוסעים 4 שעות לאילת וממלאים 2 מיכלים, לעומת נסיעה של 20-30 דקות לעבודה מדי יום שמתבססת על מיכל דלק שבועי.

בחופשה בחו"ל לעומת זאת, הטיסה תופסת אלמנט משמעותי ולעתים בעל משקל כבד, בעלות הטיול, כמו גם נושא הלינה שיכול להיות לא זול בכלל ונכון שהוא זול יותר לעומת הארץ, אך בארץ ניתן לנפוש לילה אחד מפאת מרחקי הנסיעה הקצרים יחסית וזה ייצא זול יותר לעומת לינה של שבוע בחו"ל.

אבל אם לוקחים הכל בחשבון ומשווים בין חופשות דומות מבחינת סגנון, משך והרכב הנופשים, בארץ ובחו"ל – לא משנה לאן תטוסו, מתי והיכן תלונו, זה כנראה ייצא זול בעשרות אחוזים לעומת חופשה בארץ. העיקר, היצמדו לתקציב שתכננתם מראש ושריינו מקומות לינה, כרטיסי אטרקציות (וטיסות, אם צריך) מראש – זה יוזיל לכם את החופשה ויחסוך לא מעט כסף.

 

זמן ומרחק

הזמן שעומד לרשותכם הוא פקטור חשוב מאוד בבחירה בין חופשה בארץ או בחו"ל ולעתים קרובות הוא גם מה שיקבע היכן תנפשו, מבחינת מרחק.

למשל, אם עומדות לרשותכם 48 שעות בסך הכל – על פניו אין הצדקה לטוס לחו"ל ועדיף לתכנן חופשה מפנקת בארץ. למרבה השמחה, יש לנו לא מעט מקומות מהממים לבקר בהם והם נמצאים במרחק נסיעה לא רב אחד מהשני. אופציה נוספת היא לבחור יעד אירופי קרוב, כמו למשל יוון וליהנות מחופשה קצרה אך מלאת חוויות.

אם עומד לרשותכם זמן רב יותר (לכל הפחות סופ"ש מלא) אז ברור שחופשה בחו"ל אטרקטיבית יותר. מדובר בזמן אופטימאלי לחרוש את אחת הערים הגדולות באירופה ואם יש לכם שבוע פנוי בלו"ז, תוכלו אפילו לטייל בכיף ביעדים רחוקים יותר.

מנגד, אם אתם רוצים לבקר בחו"ל אבל מעדיפים לדלג על החלק של הטיסה – סיני היא אחלה פתרון! במרחק נסיעה, עם מלונות מעולים כמו albatros royal grand sharm ושירות שלא תקבלו במקומות אחרים בעולם, ודאי שלא בארץ.

 

הרכב הנוסעים

הרכב הנוסעים גם הוא בעל השפעה גדולה על בחירת מיקום הנופש, במיוחד אם מדובר על חופשה בהרכב משפחתי, אז טיסה (במיוחד ארוכה) עשויה להיות אתגר של ממש ומשפחות רבות (וגם הנוסעים שלצדן…) יעדיפו להימנע ממנה. בנוסף, טיסה לחו"ל בהרכב משפחתי זו הוצאה כבדה הרבה יותר לעומת נופש זוגי, כיוון שבחופשה כזו קשה להימנע מאטרקציות על בסיס יום-יומי, קניות ואוכל בחוץ…

זה לא אומר שחופשה בחו"ל איננה אפשרית בהרכב משפחתי, אבל אם כבר משפחה אז אנחנו בעד זמן איכות ואין על חופשה בארץ בשביל בונדינג טוב – תוכלו לבחור בחופשה קצרצרה בצימר נעים, וילה מרווחת או מלון מפנק, או ליהנות מחופשה ארוכה יותר אותה ניתן לשלב עם חוצה ישראל למשל ולתור את הארץ לאורכה ולרוחבה תוך שילוב של לינה בשטח, לינה באכסניית מטיילים ואפילו לילה או שניים של פינוק במלון של רשת בינלאומית.

לסיכום, אם אתם צמאים לחופשה, עומדות לפניכם לא מעט אפשרויות וכולן טובות בדרכן, כל עוד תבחרו בצורה מושכלת ותתאימו את סגנון החופשה להרכב המטיילים, תתכננו מראש מה אתם רוצים לראות ולעשות ותקבעו תקציב בהתאם. תהנו!

מלונות 5 כוכבים בברצלונה

חופשה קרובה או רחוקה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו