המדריך השלם לאוכל ספרדי לטיול הבא שלכם במדריד

תבשיל

תוכן עניינים

מדריד עמוסה במסעדות המגישות אוכל ספרדי מכל אזורי ספרד. עם זאת, יש הרבה מנות ייחודיות המוכרות במיוחד במדריד ומוגשות בצורה מושלמת היכן שלא תעברו.

 

אוכל ספרדי מומלץ

אין ספק כי טאפסים במדריד הם מנות מאוד פופולריות ומעולות, במאמר הבא ריכזנו לכם מנות ספרדיות נוספות:

 

 טורטיה אספנולה (חביתה ספרדית)

הוא כולל רק כמה מרכיבים מרכזיים: ביצים, תפוחי אדמה, בצל, שמן זית, מלח ופלפל.ניתן להגיש טורטיה אספנולה קרירה, בטמפרטורת החדר, או  להגיש חם, וניתן לאכול אותה בכל שעה של היום. Pez Tortilla ב-Calle del Pez מגישה למעלה מ-15 זנים מיוחדים של טורטיות תוצרת בית הכוללות טורטיה עם פטריות ושמן כמהין או ג'מון.

 

 בוקדילו דה קלמרס (כריך קלמרי)

חלק גדול מהאוכל שאוכלים אותו בספרד נאכל בבוקדילו, כלומר ברולדה. גליל עם קלמארי מטוגן הוא עוד מנה מרכזית במדריד, כמה המקומות המומלצים שמגישים אותה הכוללים את בר לוס אנג'לס קמפאנה ובר אידאל בפלאזה מאיור, ההכריך הקל אך המענג הזה מורכב מטבעות קלמארי מטוגנות עמוק בתוך גליל לבן קלוי עם לימון סחוט מעל.

 

 קרוקרטות

קרוקטות הן מנות מענגות וממלאות שניתן להגיש כטאפאס או כתוספת בברים ומסעדות רבים לצד קנקן יין או בירה. קרוקטות מכוסות בפירורי לחם ומטוגנות בשמן עמוק עם העדפה של רוטב בשמל או פירה באמצע. בדומה לטורטייה ספרדית, הספרדים אוהבים להתנסות עם מרכיבים ייוחדיים בתוך הקרוקטים. יש הרבה סגנונות הגשה ומילויים כמו  הג'מון סראנו הפופולרי ביותר (בשר חזיר), עוף, פטריות, או בקלה.

 

גמבאס אל אג'יו

מנה ספרדית אהובה המוגשת בכל מסעדה במדריד.  שרימפס ספוג בשום ושמן זית עם מיץ לימון , עם הצעה להוסיף פפריקה לבעיטה פיקנטית. המקומיים אוהבים לאכול את המנה לצד כוס וינו טינטו (יין ארגמן) שמחמיא למנה בצורה נפלאה. תיהנו מהמנה הזו עם לחם קלוי בחום שמוגש ומעט פטרוזיליה מלמעלה.

 

Cocido madrileno

המנה הספרדית הממלאת הזו הייתה ידועה ברחבי ספרד מאז ימי הביניים. זהו תבשיל על בסיס חומוס שהוא מנת החורף המושלמת למילוי ולחמם את הבטן. התבשיל מבעבע במשך שעות המורכב מקטניות, ירקות, בשרים ומרק מלוח. הקוקידו נאכל בשלושה שלבים: תחילה מגישים את המרק, אחר כך את החומוס והירקות, ולבסוף את נתחי הבשר שהתבשלו בקדירה כל היום.

 

אורג'ה א לה פלנצ'ה – אוזן חזיר

כשאתה בספרד, אכל כמו שהספרדים אוכלים! ובמקרה הזה, זה כולל אוזן חזיר. זו מנה פופולרית בקרב המקומיים, זוהי אוזן צרובה במחבת,  המנה נאכלת עם קיסמים. לעתים קרובות מפזרים עליה מלח או פפריקה ומדי פעם לימון סחוט טרי.

 

 שוקולד קון צ'ורוס – כוס משקה שוקולד עם צלחת צ'ורוס

אחרון ברשימה אבל בהחלט אחד החשובים ביותר הוא קינוח מענג שאי אפשר לעזוב את מדריד בלי לטעום. שוקולד עם צ'ורוס נמכר בכל רחבי העיר עם מקומות רבים שמתמחים בהם. צ'ורוס מטוגנים לשלמות, מצופים בסוכר ומוגשים וטבולים בפאדג' שוקולד חם שמנת בצד.

טורטיה

 

תבשיל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו