היסטוריית גלגולי העיניים

מגדל אייפל

תוכן עניינים

 על יריבות ארוכת השנים בין בלגיה לצרפת יצא לכם לשמוע כבר? טוב, אולי המונח יריבות הוא לא מדויק. אולי מוטב שנשתמש במונח של חוסר חיבה מורגש ביותר. כן, נשמע לנו נכון יותר.

למה זה התחיל, למה זה ממשיך ולמה חופשה בבלגיה ביחד עם חופשה בצרפת, אלה הם שני הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לפרגן לעצמכם.

 

 שורשים של גלגולי העיניים

כמה עובדות שקיימות בעולם – שתיים כפול שתיים זה ארבע, כדור הארץ הוא עגול וצרפתים ובלגים לא מחבבים אחד את השני.

השורשים של חוסר החיבה המדובר, נמצאים בתוך העובדה שבלגיה מורכבת מכמה מחוזות, עם שפה משלהן ואוכלוסייה הייחודית לכל מחוז ומחוז.

החבר'ה הפלמיים שמדברים דיאלקט אחד, בטוחים שהוואלונים, שמדברים צרפתית, אשמים בכל הצרות שאי פעם נחתו עליהם ועל בלגיה. כן, כי להאשים את האחר זה הפתרון המדויק לכל בעיה.

 

 ההיסטוריה המודרנית

"איך מכניסים 8 בלגים לתוך תא מטען של רכב?" – "שמים להם צ'יפס בפנים והם כבר יכנסו לבד"

מדובר בבדיחה מוכרת שמסבירה היטב את היחסים העכשוויים בין הבלגים לבין הצרפתים.

אותנו זה לא יעצור מלבקר בשתי המדינות השכנות בכל מקרה.

 

היום בחרנו להתחיל דווקא עם צרפת ולהשאיר את בלגיה לקינוח.

 

 פריז ולא רק

נכון, פריז היא קסם טהור והעיר היפה בעולם (קלישאתי ביותר, אך בכל זאת). אבל צרפת היא ממש לא רק פריז. אז בזמן שאתם עסוקים בלהזמין כרטיסי כניסה ללובר ולד'אורסיי, אנחנו נספר לכם על ערים נוספות, קרובות מספיק לפריז בשביל שתוכלו לבקר בהן בקלות, אבל שונות מאוד מכל בחינה אפשרית.

 

 ז'אן ד'ארק ושאר סיפורים מימי הביניים

ברוכים הבאים לרואן, בירת חבל נורמנדי. מרוחקת כשעתיים נסיעה מפריז, מקושרת אליה באמצעות תנועת רכבות ערה במיוחד, מדובר באופציה נהדרת להכיר עוד מצרפת.

 

 מה מחכה לכם שם?

כנסיות של רואן בנויות בסגנון גותי מאוד ייחודי, הן גדולות ומונומנטליות.

Notre – Dame de Rouen היא הכנסייה הראשית, וכיאה לאחת כזו ולסגנון, מדובר בכנסייה מרשימה ביותר, הן מבחוץ והן מבפנים. יש בה המון אזכורים לסיפורה של ז'אן ד'ארק ויש בה גם קפלה שמוקדשת לה.

אם מאיזושהי סיבה אתם לא זוכרים בפרטי פרטים את הסיפור של ז'אן ד'ארק, נזכיר לכם שמדובר בגיבורה וקדושה בעיני צרפתים, שהחלה עוד בנעוריה לשמוע קול שאמר לה מי צריך למלוך על צרפת, בזמן מלחמת מאה השנים עם האנגלים. לא רק שהיא הצליחה להגיע עם זה לדרגים הגבוהים ביותר במדינה ועזרה להמליך את המיועד, היא גם יצאה להילחם באנגלים, בעודה מחופשת לנער.

כמובן שלסיפור אין סוף טוב, היא נתפסה בידי האנגלים והוצאה להורג בצורה אכזרית ביותר – נשרפה בעודה בחיים.

אם הסיפור של ז'אן ד'ארק לא מעורר אצלכם מספיק חשק לבקר ברואן, נגיד שבדיוק באותה הכנסייה קבור ליבו של ריצ'ארד לב ארי – עוד דמות מפורסמת מההיסטוריה המפוארת של העולם.

 

 שעון Gros Horloge

שעון אסטרונומי יפהפה, שמצריך שתרימו אליו את מבטכם, על מנת שתוכלו להתרשם ממנו.

 

 מגוון מוזיאונים

המבוקש מביניהם הוא מוזיאון האמנויות, שבו תוכלו למצוא בין היתר, עבודות של ולסקז, רנואר, סיסלי, דגה, מונה, מודיליאני ועוד.

פה זה גם הזמן להזכיר, שקלוד מונה היה תושב האזור ושאב השראה בלתי נדלית מהנופים של נורמנדי.

עוזבים את נורמנדי, בשביל להכיר אזור נוסף, יפה לא פחות, של צרפת. קופצים לרן, בירת חבל ה –Bretagne.

 

קרפים מכוסמת וסטודנטים רבים

העיר פחות עתיקה ממה שאפשר לחשוב והסיבה לכך שהיא נשרפה במאה ה – 18 ולא נותרו בה המון מבנים שלא היה צורך לבנות אותם מחדש. ואם ההרס של המאה ה – 18 לא הספיק, גם מלחמת העולם השנייה הרסה פה עוד כמה מבנים חשובים. כרגע העיר מלאה ופורחת ולא חסר בה כלום.

 

 מה לראות?

כנסיית סאן פייר, רחובות העיר כמו Place de Parliement, פארק טבור שבו תמצאו גן בוטני ומשתלת וורדים. בנוסף, מכיוון שמדובר בעיר מלאה בסטודנטים, מתקיימים פה פסטיבלים רבים, דוגמת Tombees de la Nuit ועוד.

 

 מאכלים לנסות

המומחיות של המקום היא ללא ספק קרפים מכוסמת, מאפה קווין אמן הנוטף חמאה וסיידר תפוחים אלכוהולי. לדלג – לא תצליחו.

חוף ים

 

מגדל אייפל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו