החזר מס לישראלים בחו"ל

החזר מס

תוכן עניינים

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, נוצרת תחושה שהעולם הופך קטן יותר. המרחקים בין המדינות הצטמצמו, היכולת להחזיק בעבודה בכל נקודה בעולם באמצעות שיחות זום ועוד. כל אלו מאפשרים לישראלים רבים לא רק לנפוש מעבר לים, אלא גם להעתיק את חייהם לשם לתקופה מסוימת, לצורך עבודה או לימודים. בהקשר זה כדאי לדעת שלישראלים רבים מגיעים החזרי מס, גם אם הם לא חיים בתחומי המדינה. 

 

מהרו לפעול

ישראלים רבים שוכחים שכאשר מדובר בבירור זכאות להחזרי מס, ישנה מגבלת שנים במסגרתן ניתן להגיש תביעה להחזר מס. המגבלה הכללית עומדת על שש שנים, כלומר- ניתן להגיש החזרי מס רק שש שנים מאותה שנת מס רלוונטית להגשת הבקשה. כאשר מדובר בבירור של זכאות החזר מס חשוב לפעול במהירות ולא להתעורר מאוחר מדי על מנת לקבל את מה שמגיע על פי חוק.

 

אמנות בינלאומיות

עבור ישראלים שחיים בחו"ל, חשוב להכיר לישראל יש אמנות בינלאומיות עם מספר רב של מדינות הנוגעות למניעת כפל מס. המשמעות- אם ישראלי חי באיטליה, לה יש הסכם עם ישראל, עובד במדינה ובין היתר משלם מס, ובמקביל ממשיך לשלם דמי ביטוח לאומי בישראל- יהיה זכאי להחזרים על מנת שלא ישלם כפל מס. הדבר חל גם על עובד שעבר לעבוד בחו"ל באמצע שנת המס, ולכן יצא ששילם יותר מדי מס בחישוב התשלום השנתי. גם הוא יהיה זכאי להחזר מס משמעותי.

 

ניכוי הוצאות בחו"ל

היבט נוסף של זכאות להחזר מס עבור ישראלים השוהים לחו"ל נוגע לאפשרות של הגשת בקשה להחזרים בגין הוצאות שונות. על פי חוק המס בישראל, ניתן לנכות הוצאות מסוימות בעלות סכומים משמעותיים כאשר האדם שוהה בחו"ל, ובכך ניתן להקטין את חבות המס או פשוט לקבל החזר מס עבור ההפרשים.

מדובר בהוצאות משמעותיות, כמו טיסות לחו"ל, חינוך עבור הילדים, שכר דירה, ביטוחים ועוד. ניכוי ההוצאות מתאפשר הן עבור ישראלים בחו"ל העובדים עבור חברה ישראלית, אך גם עבור אלה שעובדים בחברות שאינן ישראליות.

 

לאילו סכומים החזרי המס עשויים להגיע?

אחת השאלות הנפוצות בנושא עוסקת בגובה הפוטנציאלי של החזרי המס עבור ישראלים בחו"ל. הדבר כמובן תלוי במספר משתנים, כמו מספר השנים בהם שהה אותו אזרח ישראלי בחו"ל, וכמובן בגובה המיסים ששולמו. קיימים גם הבדלים בהחזרי המס בין ישראלים שעובדים עבור חברה ישראלית לבין אלו העובדים עבור חברות זרות.

 

היעזרו באנשי מקצוע

במיוחד עבור ישראלים ששוהים בחו"ל, מומלץ להיעזר בחברות המתמחות בבדיקת זכאות להחזר מס. חשוב להבין שיש לפעול במהירות, ולכן על מנת לחסוך את כל כאב הראש הבירוקרטי והתעסקות בטפסים, כל שנותר לעשות הוא למלא אחר הדרכתם של נציגי החברה שתעזור לכם לקבל את הכסף שמגיע לכם על פי חוק. בדקו עוד היום את זכאותכם.

החזר מס

החזר מס

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו