האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה כשעובדים בחו"ל

תוכן עניינים

כיום העולם שלנו נהיה יותר ויותר נגיש לאוכלוסייה הרווחת. טיסות נהיו זולות ואמצעי התקשורת השתדרגו עשרות מונים. בזכות אלה, אפשרויות העבודה התרחבו משמעותית והיום מתפרסות על מדינות רבות. אך יחד עם זאת, עולה השאלה של מיסוי על אותו עובד שעובר לעבוד בחו"ל, ובאיזה מצבים הוא זכאי לפטור. המאמר הבא יציג אפשרויות לקבלת פטור ממס הכנסה לאלה שעובדים בחו"ל. 

 

רקע

במדינת ישראל, כמו ברוב מדינות העולם, כל אדם מחויב לשלם מס בעבור הרווחים שעשה כל חודש. מדובר במקור הכנסה חשוב מאוד לממשלה, ולכן הרשויות נוטות לעקוב אחריו באדיקות ולהטיל ענישה על אלה שמתחמקים ממנו, גם אם הם גרים בחו"ל. יחד עם זאת, יש מקרים יוצאי דופן. קיימים מקרים ספציפיים בהם אותו עובד שגר בחו"ל זכאי לקבל פטור מס הכנסה לממשלת ישראל.

 

מתי זכאים לפטור ממס הכנסה?

השאלה מי פטור ממס הכנסה יכולה להיות מעט מורכבת לפעמים, אך רשויות המס מצליחות לרוב להגדיר יחסית במדויק על מי מדובר. לעומת זאת כאשר מדובר בתושב שגר בחו"ל, המצב נהיה קצת פחות חד משמעי מאחר ויש מעמדות שונים לאותם עובדים. לכל עובד יש הגדרות שונות בהיבט מעמדו והוא נבחן בהתאם למצב מבחינת הרשויות.

 

רילוקיישן

רילוקיישן מדבר על מצב שבו אזרח ישראלי מעתיק את חייו למדינה אחרת במסגרת עבודה. מצב זה נהיה נפוץ מאוד בשנים אחרונות ועל כן רשויות המס הגדירו בחוק מי בדיוק זכאי לפטור ממס במסגרת רילוקיישן.

תושב ישראל שלא מצהיר על כוונת ניתוק תושבות מחויב לשלם מס הכנסה לממשלת ישראל כרגיל. הוא אינו מחויב בתשלום מס גם למדינה הזרה, ואם עשה זאת הוא זכאי להחזרי מס. מדובר על מצב שגרתי שבו תושב ישראל משלם מיסים על הכנסתו כאילו היה גר במדינת ישראל. לכן, אלא אם כן הוא בעל נקודות זיכוי ממס, הוא מחויב לשלם אותו במלואו והוא אינו זכאי לפטור.

אם מדובר על עובד שהצהיר על כוונתו על ניתוק תושבות ישראלית, הוא נהיה פטור מתשלום מס הכנסה למדינת ישראל. בהתאם לכך ייתכן והוא יידרש לשלם מס הכנסה למדינה הזרה שאליה הוא עובר, (בהתאם לחוק) ולכן מומלץ להתייעץ עם גורמים מקצועיים בנושא. חשוב לציין שמדינת ישראל לא מכירה בקלות במצבים כאלה, ונדרשת הוכחה חד משמעית על מנת לקבל היתר למעמד זה.

 

עוד מקרים

ישראלי שעובד בחו"ל גם זכאי לפטור במסגרת הוצאה מוכרת במקרים מסוימים של הוצאות שוטפות, כמו תשלום שכר לימוד לילדים, שכר דירה, הוצאות ריפוי, וכדומה.

 

לסיכום

זכאות לפטור ממס הכנסה היא לא מעמד שקל להיכלל תחתיו. חשוב לשים לב שעונים על כל הקטגוריות הרלוונטיות ושמכינים את הטפסים הנדרשים מראש כדי לוודא שהפטור אכן יתקבל. אחרת, מדובר בעבירה פלילית.

שטרות של יורו

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו